• Advertisement

Budva - Niš - Budva u jednom danu, eto tako ...

Predlozi za putovanja, izleti informacije za moto skupove

Budva - Niš - Budva u jednom danu, eto tako ...

Postby wulfy » 12 Jun 2010 21:17

Dosta toga se desi neplanirano, pa tako i moja potraga za odgovorom da li sam ja lud, imam li neku traumu iz detinjstva, ili je uzrok svemu tome neki vid psihoze ... Milion puta (ne prećerujem i nije paranoja :mrgreen: ) čuo sam da mi kažu: ,,ti si lud''. Moguće, ali šta je uzrok ... :think:

Budim se ujtro namjeravajaću da provozom motorin i uz konačan dolazak toplijih dana ne moram se držati južnijih krajeva. Sjedam na motorin (nešto prije sedam ujtru) i krećem ka sjeveru: Cetinje, Podgorica, Kolašin, Ribarevina ... Hm, skrećem desno, ka Beranama, odličan put sa otvorenim preglednim krivanama, bez puno uspona ili nizbrdica. Na nekoliko mjesta radovi na putu, no sve u svemu odličan put. Poslije Berana ide uspon ka Rožaju (do tunela Lokve). Zatvorene krivine idealne za okretni motocikl. Šteta što je asvalt u očajnom stanju. Uz obnovljenu podlogu to bi bio motociklistički raj. Zapravo, takav put je, manje više, sve do granice. Poslije granice slijedi spust, pa skretanje ka Novom Pazaru, potom idem do Raške i onda skrećem desno. Na tom putu poslije izvesnog vremena kilometarska kolona šlepera. Čekaju granične formalnosti sa Kosovom. Preskačem kolonu i pred sami punkt skrećem lijevo ka Kopaoniku. I onda slijedi dionica sa savršenim asvaltom i mnoštvom krivina sa malim radijusom. Tada sam poželio da mi je motocikl ima malo usko neudobno sjedište radi lakšeg prebacivanja tjela, još bi mi trebao visočiji položaj sjedanja, širok upravljač i tome slično. Jes, tako nešto treba samo bolesniku, pored ovako udobnog motocikla, no oni koji sa bar malo inficirani sa ovim poremećajem kojeg imam i ja iz prve su ukopčali da je put savršen za supermoto akrobacije. Poslije penjanja na 1650 m.n.v. stigoh do tzv. centra Kopaonika

Image

Image

No malo mi je vožnje, tek sam četri sata za upravljačem. Tražim da kupim auto-kartu jer je nisam ponio, a nje na Kopaoniku ni za lijek. Prilaze, ma reci šta ti treba, objasnićemo ti. Interesuje me ovaj put kojim sam došao, da li produžava negdje dalje. Svaki put negdje vodi, a sa ovim možeš u Brus, pa u Kruševac, ili za Niš. Idemo dalje, krivine se nastavljaju i iz jedne izleće Golf koji vozi sredinom, bježim i promašio me za dlaku, ali za dlaku. Kočim, adrenalin skače i onda kao neki glas sa ramena koji ima ogroman uticaj na moju psihu kao da kaže: ,,pusti kretena, uživaj u vožnji, promašio te je, dobro je, zašto dan da kvariš svađom, odnosno tučom sa nekim ko najvjerovatnije nije vrijedan toga''. Ubacujem u prvu, dajem gas, druga i krivine opet počinju da se slažu. Uživancija. Ređaju se Brus, Blace, Prokuplje i konačno Niš. Zovnem jednu firmu sa kojom sarađujem koja pravi određene komponente koje oni šalju. Odlučujem da ih posjetim i da možda još nešto trgujem. Pitam za lokaciju, ali da mi objasne tako da se mogu snaći jer nikada prije nisam bio u Nišu. Odgovara mi teta ,,s' druge strane žice'' da treba samo da pratim znakove koji me upućuju do Ćele Kule i onda su oni ... Ćele Kula, hej možda je to moja trauma iz detinjstva. Prisjećam se, krenuo sam u osnovnu školu i kupih jedanu strašnu kasetu. Strašnu jer su na omotu bile kosturske glave između kojih je su bile glave članova benda. Sa tog albuma sam ja kao dječak uporno pokušavao da pjevam jednu pjesmu imitirajući dubok glas i pored opemena da to ne činim, zaboljeće me grlo, kada mi glas mutira za koju godinu i sam ću tako pričati. Iako nisam znao šta znači riječ mutirati ja sam govorio da ću kada porastem biti roker uz uporno ponavljanje refrena jedne pjesme sa tog albuma. Refren glasi ,,Pogledaj dom svoj anđele'' a na omotu je slika ćele kule gdje je foto-šopom, pardon, u to vrijeme foto-montažom ubačene glave članova benda. Bend sa zvao Riblja Čorba. Zamislite sada te traume jednog djeteta, i evo sada sam tu spreman da se suočim sa njima. Možda su one uzrok sve ove moje ludosti. Ćele Kula

Image

Image

Image

Image

Osim što me prati iz detinjstva šta je ta Ćele Kula. Naime, za njenu izgradnu je odgovoran Huršid-paša koji je imao ,,posao'' gušenja prvog srpskog ustanka. Ukratko, srbi su htjeli da svoj državi pripoje i Niš pa se Karađorđe organizovao u tom smislu. Ovaj, pomenuti Huršid-paša organizuje kontra udar (zapravo spremno je dočekao srpsku vojsku). Niš je odrbranjen, ali uz ogromne gubitke na turskoj strani (10.000 poginulih). Da bi opravdao tolike gubitke i da bi pokazao surovost Huršid-paša naređuje da se sa leševa srpskih vojnika odrube glave, da se sa istih odere kože koja se slala u Carigrad, a od lobanja da se napravi kula koja bi služila da zastrašuje svakog ko bi i pomislio da se buni protiv Turske. U tvrđavu je ugrađeno blizu 1.000 glava. Iako je bilo zabranjeno da se prilazi kuli mnogi su krišom uzimali glave ne bi li na taj način sahranili svoje. Ta kula je izgrađena pored tadašnjeg puta Niš - Carigrad i to je otprilike tada izgledalo ovako

Image

U medjuvremenu je čele kula natkrivena i ona danas izgleda ovako

Image

I dalje dovoljno strašna kao što se vidi na četiri gornje slike iako je do danas sačuvano nešto više od pedeset lobanja. S' obzirom da suočavanje sa jednom traumom iz detinjstva nije rješilo ništa, odnosno osječam se isto kao i prije odlučih da sjednem na motorin i krenem natrag do Budve. Do Niša putem koji sam opisao ima oko 460 km što je solidna kilometraža no povratak nije bio istim putem. U jednom momentu shvatam da nisam na putu kojim sam došao i da mi je put totalno nepoznat. Eh, da sam automobilom i da mi se to desi sasvim sigurno bih se iznervirao, a ovako, ovako sam stao, pogledao okolo i zaključio da ovaj put sigurno negdje vodi, bezveze se vraćat

Image

Image

a pauzu u sred nepoznatog predjela sam iskoristio da očistim vizir, far i naravno logo :mrgreen:

Image

Sjedam i nastavljam dalje. Put postaje sve uži i uži i u jednom momentu ulazi u šumu

Image

Image

Put se i dalje sužava i nailaze bezbrojne serpentine koje me vode uzbrdo. Gdje, ne vidim jer put i dalje ide kroz gustu šumu. da se vratim ne pada mi napamet jer ovaj put mora da vodi negdje, ako ništa bar je asvaltiran (mada ko zna kada jer je asvalt u očajnom stanju). Kad naiđoh na raskrsnicu, imena mjesta meni nepoznata, no, ugledah jedno poznato, Vrnjačka Banja. Idem tamo, i put me izvede na jedan vrh i na jednu čistinu

Image

Pretpostavio sam da je ovo što se vidi u daljini u onoj ravnini Vrnjačka Banja. Dakle, čeka me dugi spust. Taj spust i onaj predhodni uspon su dionice na kojima sam imao vrlo spor tempo. Uzak put sa lošim asvaltom uz bezbrojne serpentine u kojima ima i šljunka uvjetovali su da sam rijetko dosegnuo brzinu veću od 50 km/h. Spustih se u Vrnjačku Banju. Sada su mi poznati putevi. Odlučujem da idem na Kraljevo, pa Čačak, pa Užice, pa dalje. Konačno široki put

Image

Sada ću ja ovu poznatu dionicu na brzinu da ,,opletem'' i, nadam se, mrak će me ,,uhvatiti'' tek na granici. No, kako ne biva sva kako je planirano od Vrnjačke Banje, preko Kraljeva do Čačka sam na svakom mostu stajao jer se svi ti mostovi na toj dionici rekonstruišu. Evo slika jednog od brojnih mostova

Image

Od Čačka ka Užicu takođe nisam imao željeni tempo. Petak, pa prevoznici pokušavaju prije vikenda da završe što više kada stupa zabrana saobraćaja te sam usput upadao iz kolone u kolonu. Najzanimljiviji su mi automobili koji su pokušali da budu brži od mene, pa pretiču, uleću u makazice. Prvo ih pustim, ali opet zbog toga značajno samnjujem tempo, no, već poslije četvrtog ili petog šlepera kojeg stižem njima se gubi svaki trag. Najćešće sam se zaustavljao na benzinskim pumpama, čak sam pet puta dolivao gorivo

Image

Uglavnom, mrak me hvata u Prijepolju. Dolazim na ganicu i da pokažem saobraćajnu shvatam da je nemam. Očigledno sam je negdje ,,posijao''. Ipak policija uzima podatke o motociklu sa zelenog kartona a ja shvatam da meni nema vožnje van Crne Gore dok ne sredim taj ,,papir'' znan kao saobraćajna dozvola. Stajem u Bijelom Polju da dopunim goriva i da se osvježim i gledam kilometar sat i vidim da sam ,,napucao'' solidnu kilometražu. Ok, idem dalje, poznajem put, svjetla na motorinu nisu loša. Stižem u Budvu i mojoj kući poslije ponoći. Pređena kilomtreža za taj dan iznosi 1.057 km. Dosta, no, da li i previše. Nipošto, i danas sam se malo vozio, nažalost zbog problema sa saobraćajnom ne odoh do Trebinja.

A što se tiče odgovora na ono pitanje da li sam lud, pa, moguće da jesam jer mi se sve ovo sviđa i mislim da mi je jučerašnji dan bio ispunjen, a to, kažu, ne bi osjećala normalna osoba. Možda to ima veze sa detinjstvom, možda ima veze sa Ribljom Čorbom, možda ima veze i sa ... Zapravo, odlučio sam da više ne tražim odgovor zašto ja toliko uživam u ovakvim stvarama, ako nekoga interesuje neka angažuje stručnu osobu, a ja znam, ja ću opet ovako sasvim ,,slučajno'' obrnut jedan đir.
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva
User avatar
wulfy
NLB Moderator
 
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Location: Budva - MNE
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada

Re: Budva - Niš - Budva u jednom danu, eto tako ...

Postby velimlje » 12 Jun 2010 21:43

Dakle , nisam doktor , pa neznam dali se moje misljenje broji , ali ja cu da ti kazem : Svaka cast !!!!

E sad , ako je to ludost , i ja bi rado da me proglase ludim !! :D

Divim ti se tako , samo ajde .... zavidim ti na tome

Ja svaku turu duzu od 100 km planiram danima ...
velimlje
Grijač guma
Grijač guma
 
Posts: 419
Joined: 27 May 2009 16:19

Re: Budva - Niš - Budva u jednom danu, eto tako ...

Postby Roki » 12 Jun 2010 22:16

Svaka ti cast Wulfy
Grad Nis, moj mladji brate..... ti si pozitivno lud ( rekoh li pozitivno ili definitivno ? ) ;)
Fahre nie schneller als dein Schutzengel fliegen kann


Ali neki od nas nisu travu pasli,
Pa su nogom u grob a nisu odrasli,
Miliji im pomet i motora jeka,
Mi slobodni nekad, oni dovijeka.
N.Milakovic bajkerima
User avatar
Roki
NLB Moderator
 
Posts: 2446
Joined: 28 Jan 2009 18:40
Location: Germany
Vozim: BMW R 80 GS sa prikolicom

Re: Budva - Niš - Budva u jednom danu, eto tako ...

Postby NikGold » 12 Jun 2010 23:58

Nisi ti moj Vukane lud no imaš višak vremena a manjak obaveza , viđet ću te kad se oženiš :mrgreen:

Ustvari kad bole razmislim lud si , na toliki put poć aprilijom :D
+1389+
User avatar
NikGold
NLB Moderator
 
Posts: 3792
Joined: 11 Feb 2009 10:11
Vozim: Uvijek prljavu Hondu xr650r

Re: Budva - Niš - Budva u jednom danu, eto tako ...

Postby Space Director » 13 Jun 2010 00:01

Stvarno ti nije dobro... :)
I kad stojim tesko me pratiti...
User avatar
Space Director
NLB Moderator
 
Posts: 2502
Joined: 03 Feb 2009 13:18
Location: Podgorica, Crna Gora
Vozim: TDM 900

Re: Budva - Niš - Budva u jednom danu, eto tako ...

Postby Danilo » 13 Jun 2010 00:26

Dijagnoza potvrđena: oženjen (mada i tu bez "saobraćajne") a i dalje čini to što čini! Prestaće da čini sve ovo, možda???, jednog dana ako sa tvrđeg zvuka pređe na malo ležerniji koji mu stihovima: "vjetar se vezat ne može" poručuje da je borba sa vjetrenjačama (čitaj kilometrima drumova) smislena samo ako (ni)je sama sebi svrha ili će to shvatiti onog momenta kad ga od ćele-kule bude više plašila sahat-kula, zapravo njena simbolika.
By the way: Prethodno izrečeno je bila šala (dozu istine u njoj neću mjeriti), tako da bratu upućujem pohvale i čestitke :clap: na poduhvatu koji ga matematički (dakle, već toliko puta dokazano) potvrđuje kao nepopravljivog vagabunda.
OLDTIMERCLUBMONTENEGRO
User avatar
Danilo
Grijač guma
Grijač guma
 
Posts: 170
Joined: 21 Mar 2010 20:18
Vozim: Honda CX

Re: Budva - Niš - Budva u jednom danu, eto tako ...

Postby goku » 13 Jun 2010 13:00

Ma lud si brate... :lol:
I bole te brige :mrgreen:

Svaka cast, legendo ;)
User avatar
goku
Silovatelj krivina
Silovatelj krivina
 
Posts: 679
Joined: 02 Feb 2009 16:49
Location: Podgorica, MNE
Vozim: Honda PC35

Re: Budva - Niš - Budva u jednom danu, eto tako ...

Postby DrMracni » 13 Jun 2010 18:43

sta drugo osim svaka cast!
Ljudi nemojte da jedete zuti snijeg!
http://www.monteguide.me - Motorbike Tours Montenegro https://www.facebook.com/monteguide/
User avatar
DrMracni
NLB Moderator
 
Posts: 5696
Joined: 03 Feb 2009 09:19
Location: Niksic - Kotor
Vozim: KTM 990 Adventure
KTM 350 Freeride

Re: Budva - Niš - Budva u jednom danu, eto tako ...

Postby Bandit » 13 Jun 2010 19:27

Svaka cast! Nije no si pravi vuk! Zelja mi je da obidjem Cele kulu...A za prolazno do Kopaonika-svaka cast!
14:23
User avatar
Bandit
NLB Moderator
 
Posts: 920
Joined: 19 Feb 2009 03:09
Location: Podgorica
Vozim: Po malo

Re: Budva - Niš - Budva u jednom danu, eto tako ...

Postby Slowhand » 13 Jun 2010 22:01

Kolega, brate dugokilometarski, odličan đir.

Ne brini se za tvoje mentalno stanje, George Carlin je rekao One koji plešu smatraju ludim oni koji ne čuju muziku...

Plesni pozdrav....
A gdje ide ovaj put.......
User avatar
Slowhand
Silovatelj krivina
Silovatelj krivina
 
Posts: 655
Joined: 23 Mar 2009 21:16
Vozim: Honda CB1000 Big1

Next

Return to Putovanja, izleti, skupovi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests