Harley Davidson VR 1000

Novosti, komentari novih i starih motora...
Post Reply
User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

Harley Davidson VR 1000

Post by wulfy » 19 Jan 2010 14:12

Harley Davidson, prva asocijacija je golemi vazdušno hlađeni V2 agregat male snage uokviren čeličnim okvirom, niskim sjedištem i svemu onom što čini custom svjet motociklizma. Ipak, Harley Davidson ima bogatu istoriju učestvovanja na trkama, imaju čak i najuspješniji trkački motocikl svih vremena (XR 750). Osim trkačke istorije ne nedostaje ideja za inovacijema (jedna od najrevolucionarnih bio je projekat Nova http://www.nolimitbikers.com/forum/view ... =18&t=1502" onclick="window.open(this.href);return false; ). Trkački modeli Harley Davidsona od 1915 do 1993 godine bili su izvednice civilnih verzija, pa tako i čuveni XR 750. No, ovdje ću opisati VR 1000 prvi H-D motocikl koji je razvijen za trke i samo za trke (pa su kasnije dodati elementi da bi se mogao voziti po ulici). Mnoge je iznenadio ovakav proizvod, no, oni koju dobro znaju istoriju Harley Davidsona znali su da H-D zna povremeno da napravi ovakav ili sličan projekat. Kada smo kod istorije, da bi se shvatile neke stvari, pa i razlog propasti ovog modela, treba znati i pravila SBK takmičenja i kako se isto razvijalo ( http://www.nolimitbikers.com/forum/view ... =37&t=1465" onclick="window.open(this.href);return false; ).

Dva radnika Harley Davidsona, Mark Tuttle, inžinjer i Mark Miller dizajner, su u toku 1988 godine razmišlali o novom motociklu koji bi imao V2 konfiguraciju, ali bio bi hlađen vodom i imao bi ubrizgavanje i toliko snake da može dominirati u novom SBK prvenstvu. Do 1989 godine uspjeli su da napola završe projekat. U tom stadijumu posao preuzima Roush Racing gdje Steve Scheibe radi na dizajnu glave cilindra i mehaničkom ubrizgavanju. Mike Eatough je čovjek čija su specijalnost trkački ramovi. Vjeruje se da je po zavrenom poslu napravio najbolji trlkački ram za motocikl uopšte. Kada se projekat iz Roush Racing-a u Harley Davidson pristupilo se izradi alata za izradu i sastavljanje motocikla. Prva test vožnja modela VR 1000 usljedila je 1993 godine na Gratten Raceway u Mičigenu. Javno predstavljanje publici usljedilo je 1994 godine na trci Daytona 200. To je trebao biti glavni test prije učešća na SBK. Vozač je bio Miguel DuHamel, dok je motocikl bio farban u crno sa lijeve strane, a u naranđasto sa desne strane.

Image

Image

Kočnice su Wilwood, prednje vješanje Ohlins, zadnji amortizer Penske. Ipak, pokazalo se da motickl nije spreman. Osim što nije završio trku jer nije pružeo konstantne performanse. Osim toga, uslijedila je i eksplozija u motornom prostoru uslijed problema sa elektrikom. U Ohaju, dok je Miguel DuHamel, bio na prvom mjestu otpada mu poluga mjenjača. Motocikl još uvjek nije spreman za SBK. Godine 1995, Miguel napušta HD i na njegovo mjesto dolazi Chris Carr. On uspjeva da pribelježi i jednu pol-poziciju. Ipak od ideje do razvoja prošlo je dosta vremena i postaje jasno da Harley Davidson ne može biti konkurentan, pogotovu Ducati motociklima koji takođe imaju V2 agregate. Naime, kada se krenulo u razvoj modela VR 1000 Ducati je imao model 851, dok je sada već ,,harao'' 916. Ipak, motocikl je imao ogroman potencijal, no nikako nije uspjevao da ga pokaže. Nastavili su da se trkaju sa njim na raznim takmičenjima, ipak 170 kg i 150 KS trkačko odeljenje Harley Davidsona nije htjelo tek tako odbaciti. No, novac koji su dobijali jednostavno nije bio dovoljan jer trke nisu ono što je prioritet u kompaniji Harley Davidson. Iako nije ostavo nekog traga u trkama, meni, a vjerujem i vama, se ovaj motocikl čini zanimljivim. Godine 2002 čelnici Harley davidsona su rekli ,,Ne'' trkama i tada se prekida svaka dalja mogučnost konačnog razvoja modela VR 1000.

Image

Image

Image

Image

Image

Za one koji žele da voze ovaj motocikl i van piste recimo da ih je napravljeno 50, samim tim i startna cjena je kolekcionarska i VR 1000 je koštao 49.490 dolara. No, za taj novac kupuje se motocikl koji na plastičnim aerodinamičnim oplatama nosi natpis Harley davidson, a to je zaista rjetkost.

Image

Image

Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

Re: Harley Davidson VR 1000

Post by wulfy » 19 Jan 2010 14:27

brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
ice
NLB Moderator
Posts: 2486
Joined: 28 Jan 2009 15:40
Vozim: BMW S1000XR
Location: Podgorica, MNE

Re: Harley Davidson VR 1000

Post by ice » 25 Jan 2010 15:15

uopšte mi nije jasno što se ne drže toga u čemu su najbolji... i eto na kraju ipak dođoše do toga.
:clap: za text Vukane, ali model kao model koji se nije proslavio nek mu je vječna slava ;)

Post Reply