Biti poseban - Harley Davidson VRSC

Novosti, komentari novih i starih motora...
Post Reply
User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

Biti poseban - Harley Davidson VRSC

Post by wulfy » 01 Apr 2011 15:26

Harley Davidson je početkom šezdesetih prestao da prati modne trendove u motociklizmu. Krenui su nekim svojim putem i zapravo su stvorili sopstveni trend koji će kroz dvadeset-trideset godina drugi počet da imitiraju. Imala je ta fabrika potencijala da se upusti u borbu i u drugim segmentima, ali jednostavno nije bilo potrebe za tim, jer ono što su stvorili dolazi do velikog broja kupaca koji se opet kunu da je zapravo to pravi smjer motocikllizma, a ne pravac koji su prihvatili svi ostali. Da, Harley Davidson je prestavljao nove motocikle koji su opremani i modernim tehnologijama, ali svaki novitet je zapravo bio očekivan i nije puno odstupao od zacrtane matrice, jednostavno, znalo se kako Harly Davidson treba da izgleda i da će kao takav imati kupce kojih je sasvim dovoljno da fabrika ne brine za opstanak. Ko dobro poznaje istorijat fabrike reći će da je ono što je uslijedilo 2001 godine sasvim logičan i očekivan potez, ali za većinu naviklih na H-D klasiku to je bio šok. Šta se desilo? Prestavljen je nova linija motocikla sa značkom H-D. Oznaka te nove linije je VRSC, što je skraćenica od V Twin Racing Street Custom. Zašto je ta nova linija prestavljala toliki šok? Pa, počnimo od prvog motocikla iz te linije koji je prestavljen upravo te 2001 godine.

Prvi šok je bio sam agregat iako je isti razvijen na agregatu koji je H-D ima davno u upotrebi. Osnova agregata je uzeta iz trkačkog modela s' početka devedesetih. U pitanju je VR 1000 http://www.nolimitbikers.com/forum/view ... =18&t=1830" onclick="window.open(this.href);return false; . Naravno, motor je detaljno prerađen. Za razvoj ovog motora angažovani su stručnjaci iz Evrope, tačnije iz Poršea. Rezultat njihovog rada uz pomoć američkih stručnjaka su dvije bregaste osovine u glavi (svetogrđe), četri ventila po cilindru (nezamislivo), ubrizgavanjem (pa, dobro, može) u V2 konfiguraciji, ali sa uglom između cilindara od 60 stepeni (H-D može samo 45, ovo je kretenski). Radna zapremina tog i takvog motora je bila 1.130 ccm te je pri 8.250 o/min. (šta će kome da toliko vrti mašinu) 115 KS (o o o o , a čemu to ...). K' svemu tome motor se hladi pomoču tečnosti (H-D bez rebara, to može da napravi samo neko ko nema blage veze sa pravim vrjednostima). Ovi komentari u zagradama su uglavnom većinski komentari tadašnjih vlasnika H-D kada je 2001 godine prestavljen VRSCA V-Rod. Ram je rađen uz pomoč revolucionarne tehnologije. U pitanju je čelični ram, ali se cijevi rama savijaju uz pomoć vodenog pritiska. Na taj način se ne slabi struktura čelika, i zidovi cijevi su i na krivinama jednake debljine kao i na pravim djelovima. Zato je dizajner ostavio da se cijevi rama vide jer one prestavljaju tehničko remek dijelo. Rezervoar za gorivo je smješten ispod sjedišta dok na uobičajnom mjestu gdje se smješta rezervoar svoje mjesto je našla kutija filtera za vazduh. Iz svega ovoga ne mogu se oteti utisku da su inžinjeri H-D-a prilikom projektovanja ovog motocikla gledali jedan drugi H-D projekat koji je bio još revolucionarniji iz sedamdesetih godina ( http://www.nolimitbikers.com/forum/view ... =18&t=1502" onclick="window.open(this.href);return false; ). No gledajući reakciju američkih kupaca na V-Rod koji nije ni približno revolucionaran kao projekat Nova nije ni čudo da se uprava bojala da takav motocikl plasira na tržište. No, i pored svog tog nezadovoljstva tadašnjih Harley vlasnika ispod moderne tehnologije krio se pravi H-D motocikl sa svim svojim osobinama kao što je ekstremno nisko sjedište, pune felne, ugao prednje viljuške od 38 stepeni, finalni prenos kaišem, veliku težinu ... Uz to nudio je, atipično za H-D i maksimalnu brzinu preko 200 km/h, tri disk kočnice, obilje snage, ...

Image

VRSCA V-Rod se proizvodio do 2006 godine. U principu je to bio potpuno isti motocikl svih pet godina proizvodnje osim par sitnih kozmetičkih detalja i što je nuđen u drugim bojama. Na slikama ispod su neke varijante (boje) u kojima se nudio VRSCA V-Rod. Ovaj model se isporučivao samo u klasičnom H-D stilu, a to znači da su nogostupi bili pomjereni naprijed.

Image

Image

Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

Re: Harley Davidson VRSC

Post by wulfy » 01 Apr 2011 15:26

I pored velikog nezadovoljstva tadašnjih H-D kupaca, H-D je nastavio da širi paletu VRSC linije, te 2004 godine prestavlja VRSCB V-Rod. To je zapravo bio indentični model već prestavljenog modela VRSCA V-Rod a razlike su bile samo vizuelne. Kod modela VRSCB V-Rod ram je bio ofarban u crno, te je u crno bio ofarban i blok motora dok su aluminijski djelovi bili dodatno ispolirani. Nešto je drugačiji i upravljač kao i pojedini detalji na instrumentima. Takođe se nudio samo sa nogostupima prema naprjed. Proizvodnja ovog modela je prekinuta 2006 godine.

Image

Image

Image

Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

Re: Harley Davidson VRSC

Post by wulfy » 01 Apr 2011 15:27

Dalje širenje VRSC linije uslijedilo je 2006 godine kada je prestavljen VRSCD Night Rod. Crni ram i svi ostali detalji kao na modelu VRCB V-Rod. No za razliku od predhodna dva modela ovdje su nogostupi pomjereni nazad (no, moglo se naručiti i sa nogostupima pomjerenim naprijed). Promjenjen je i dizajn izduva te uz njegovu pomoć Night Rod razvija 120 KS. Takođe je oko prednjeg svjetla dodata mala maskica, a točkovi su ovog puta aluminijski. Što se kočnica tiče one su sada sa potpisom Brembo. Tokom zadnje godine proizvodnje ovog modela radna zapremina je povećana sa 1.130 ccm na 1.250 ccm. To je značilo i skok snage na 125 KS. Dodato je i klizno kvačilo te je ABS postao opcija. Te 2008 godine kada su i urađena napisana poboljšanja ovaj model i prestaje da se proizvodi.

Image

Image

Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

Re: Harley Davidson VRSC

Post by wulfy » 01 Apr 2011 15:28

Da, ova nova VRSC linija nije dočekana sa simpatijama pa je očekivana prodaja na američkom tlu bila ispod planova. Zato su Evropljani dobro prihvatili ovaj model pa se često dešavalo da ga nema na lageru jer je prodaja u Evropi premašila i najoptimističnija predviđanja. Zato je 2007 godine prestavljen VRSCR Street Rod da bi se dodatno približio evropskom ukusu. Sjedište je povišeno dok su nogostupi isključivo ispod sjedišta. Izmjenja je i ciklistika te se na prednjem kraju nalazi izokrenuta viljuška podesiva po svim parametrima. Ovaj Harly se u krivinama može nagnuti do 40 stepeni (ostatak VRSC linije može do 32 stepena, što je opet više od ostatka H-D game). Rezervoar za gorivo je sa 14 litara porastao na 19 litara. Treba li pomininjati da ovaj najevropskiji H-D nije ni zapažen u SAD-u. Proizvodio se dvije godine.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

Re: Harley Davidson VRSC

Post by wulfy » 01 Apr 2011 15:29

Prvi prestavljen iz linije VRSCA V-Rod je prestao da se proizvodi 2006 godine te je njegov naslijednik sa oznakom VRSCAW V-Rod prestavljen 2007 godine. Najveća novina je izmjena zadnjeg djela rama jer umjesto gume širine 180 mm koja je do sada bila standard za VRSC modele na zadnjem kraju se nalazi guma širine 240 mm. Takođe je ugrađen veći rezervoar iz modela Street Rod. To je uzrokovalo da težina ovog modela poraste za 17 kg. Uz veću težinu i širu gumu sa istom motorizacijom ovo je bio najsporiji model u VRSC liniji. Zato je 2008 godine ugrađen veći agregat zapremine 1.250 ccm koji je razvijao 123 KS. Proizvodnja ovog modela (sa slabijim i jačim motorom) je trajala tri godine.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

Re: Harley Davidson VRSC

Post by wulfy » 01 Apr 2011 15:29

Specijalna verzija pravljena tokom 2007 godine ima oznaku VRSCX V-Rod

Image

Image

Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

Re: Harley Davidson VRSC

Post by wulfy » 01 Apr 2011 15:30

Još jedan iz noćne serije je prestavljen 2007 godine sa oznakom VRSCDX Night Rod Special. Osnova je dobro poznata i opisna gora, a novitet u odnosu na predhodnu verziju prestavlja širi zadnji točak i veći rezervoar za gorivo. Razne kozmetičke detalje ne treba pominjati. Ovaj model se proizvodi i u 2011-oj godini.

Image

Image

Za Špansko tržište ovaj model se nudi u specifičnim bojama

Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

Re: Harley Davidson VRSC

Post by wulfy » 01 Apr 2011 15:30

Svi modeli su do sada uglavnom bili varijacija na zadatu temu, tek se model prestavljen 2009 godine sa oznakom VRSCF V-Rod Muscle razlikovao od ostatka VRSC porodice. Veći motor radne zapremine 1.250 ccm, veći rezervoar od 19 litara, šira zadnja guma od 240 mm, klizno kvačilo i opcioni ABS su detalji preuzeti sa ostalih VRSC modela. Izduv se bitno razlikuje jer su cijevi izduva sa obe strane motocikla rađene u konfiguraciji iz 2 u 1 u 2. Usisnici vazduha su vidljivi dok je zadnji blatobran sasvim drugačijeg dizajna nego na ostatku VRSC familije. U okviru blatobrana su integrisana svjetla i žmigavci, dok se prednji žmigavci nalaze u retrovizorima.

Image

Image

Image

Image

Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

Re: Biti poseban - Harley Davidson VRSC

Post by wulfy » 21 Jul 2011 18:54

Povodom 10 godina od prestavljanja prvog modela V-Rod, Harly Davidson je prestavio novi model koji nosi oznaku 10-th Anniversary. Na slikama dolje je jubilarni model

Image

Image

Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
ice
NLB Moderator
Posts: 2486
Joined: 28 Jan 2009 15:40
Vozim: BMW S1000XR
Location: Podgorica, MNE

Re: Biti poseban - Harley Davidson VRSC

Post by ice » 22 Jul 2011 08:39

kako je to sve spakovano čovječe... eto, kako godine idu tako su se avizali pa se potrudili da naprave i za oko ljepše parče metala ;)
Customaši, nemote me na lomaču, jednostavno ne volim ovu vrstu motora, ali kao što rekoh - veliki pomak, ima nade i za ovu vrstu! 8-)

Post Reply