• Advertisement

Alfa Romeo - virus

Sve i svasta sto vam padne napamet, a ne znate dje cete sa njim

Alfa Romeo - virus

Postby wulfy » 17 Mar 2012 19:33

Rekoh da otvorim ovu temu da vidim ima li nas još koji su zaraženi ovim virusom. Ja sam do sada promjenio tri ova automobila (33, 146, 147), no, bio je dovoljan onaj prvi da me uhvati Alfa virus.

Za sve ljubitelje, evo teme ...
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva
User avatar
wulfy
NLB Moderator
 
Posts: 4250
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Location: Budva - MNE
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada

Re: Alfa Romeo - virus

Postby wulfy » 17 Mar 2012 19:48

KRATKI ISTORIJAT OD 1910 do 2008 - automobili


Početak proizvodnje automobila

Cavalere Ugo Stella, aristokrata iz Milana je u partnerstvu sa francuzom Alexandrom Darracqom koji je imao istoimenu firmu 1906 godine osniva SAID (Società Anonima Italiana Darracq). SAID u Napulju proizvodi po licenci automobile Darracq. Ipak, parterstvo ne traje dugo pa Stella seli fabrku u okolini Milana u mjesto zvano Portello i mjenja ime fabrike u A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili).

Prvi sopstveni automobil predstavljen je 1910 godine. Ime tog automobila je 24HP. 24 HP ima motor od 4.100 ccm koji razvija 42 KS pri 2200 o/min. Maksimalna brzina je nesto manja od 100 km/h. Sa tim modelom 1911 godine počinje i trkačka istorija Alfe. Do 1913 godine napravljeno je oko 200 kom. modela 24 HP. Godine 1914 predstavljen je 20-30 HP kao naslijednik prve Alfe. Snaga je povecana na 49 KS.

Iste 1910 godine kada je predstavljena prva Alfa predstavljena je i manja A.L.F.A 12 HP sa motorom od 2413 ccm i 22 KS, no, poslije dvije godine snaga se povecava na 25 KS pa se mjenja i ime modela koji sada nosi oznaku 15 HP. Godine 1914 naslijednik se zove 15-20 HP, a snaga je povecana na 28 KS.

Najaca Alfa je predstavljena 1913 godine sa oznakom 40-60 HP. Motor je imao zapreminu od 6.082 ccm i razvijao je 70 KS. To je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 125 km/h. Godine 1914 na platformi ovog modela predstavljena je 40-60 HP Aerodinamica Prototype koja bila u stanju da dosegne do 140 km/h.

Ulazak u prvi svjetski rat donosi i prekid prizvodnje 1915 godine što označava kraj fabrike. Godine 1916 na celo fabrike dolazi Nicola Romeo koji je preorjentisao fabriku da je glavnina proizvodnje okrenuta za potrebe italijanske i savezničke vojske. Proizvode se avionski motori, kompresori i generatori bazirani na automobilskim motorima. Kada se rat zavrsio Nicola Romeo je preuzeo kontrolu nad fabrikom kada imenu dodaje svoje prezime.

A.L.F.A 24 HP
Image

A.L.F.A. 15 HP
Image

A.L.F.A 15-20 HP
Image

A.L.F.A 40-60 HP Aerodinamica Prototype
Image


Promjena imena

Godine 1919 ime A.L.F.A se mjenja u Alfa Romeo.

Sledece 1920 godine se poslije 5 godina pauze predstavlja novi automobil Torpedo 20-30 HP sa motorom od 4250 ccm koji razvija 67 KS pri 2.600 o/min. Maksimalna brzina je 130 km/h. Ovo je ujedno i prvi automobil koji je imao logo Alfa Romea.

Godine 1921 prestavljena je Alfa Romeo 20-30 ES Sport kojoj je osnova bila predratna A.L.F.A 20-30 HP. Za razliku od Torpeda ova je bila sportski orjentisana iako je imala isti motor. Inace, na ovom modelu Alfa Romea Enco Ferrari počinje svoju trkačku karijeru.

Vratimo se u 1920 godinu kada je predstavljen G1 kao naslijednik predratnog 40-60 HP. Najveća novost je motor koji sada ima šest cilindara. Prvi Alfin šestocilindraš ima zapreminu od 6.330 kubika i snagu od 70 KS. Zbog sve vecih cjena goriva tesko se prodavala pa je napravljeno svega 52 kom. Naslijednik sa imenom G2 predstavljen je 1923 godine bio je zapravo olakšana i umanjena verzija modela G1. Ovaj je bio nešto uspješniji sa stotinjak napravljenih primjeraka.

Sada šestocilindrični modeli postaju uobičajni u Alfi pa 1922 godine predstavlja se RL serija koja ima redni šestocilindricni motor. Predstavljene su tri verzije RL Normale sa motorom od 2916 ccm i 56 KS, RL Sport i RL Super Sport sa motorom od 2996 ccm i 71 KS. Godine 1925 RL Normale postaje RL Turismo, tu je našao mjesto motor od 2996 ccm koji ovdje razvija 61 KS. Karoseristi Castagna i Zagato prave svoje verzije modela RL Super Sport koje razvijaju 84, odnosno 89 KS. RL serija se prizvodila do 1927 godine i zajedno sa trkackim verzijama RL Targa Florio napravljeno je 2640 kom.

Godine 1923 na Paris Moto Show predstavljena je Alfa Romeo RM Normal bazirana na pomenutoj RL seriji ali sada sa cetvorocilindricnim motorom zapremine 1944 ccm koji razvija 40 KS. Sledece godine model RM Sport izvlaci 44 KS, a 1925 godine predstavljen je RM Unificato sa motorom nesto vece zapremine (1996 ccm) koji razvija 48 KS.

Alfa Romeo 20-30 ES Sport
Image

Alfa Romeo G1
Image

Alfa Romeo RL Sport
Image

Alfa Romeo RM Sport
Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva
User avatar
wulfy
NLB Moderator
 
Posts: 4250
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Location: Budva - MNE
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada

Re: Alfa Romeo - virus

Postby wulfy » 17 Mar 2012 19:59

Šestocilindrični i osmocilindrični motori

Šestocilindrična RL serija ocjenjena je kao prevelika i preteška pa se u Alfi odlučuju da naprave lakše šestocilindraše. Godine 1925 u Milanu je predstavljen model 6C 1500 sa motorom zapremine 1.487 ccm koji je razvijao 44 KS pri 4.400 o/min. No, prodaja je pocela 1927 godine kada se pojavio i trkacki bolid P2. Godine 1928 predstavljen je 6C 1500 Sport koji razvija 54 Ks pri 4.500 o/min.

Kako su to rekli u Alfi: ,,Moćnija 6C 1500'' predstavljena je 1929 godine u Rimu. Zapremina motora povećana na 1752 ccm, te su odmah predstavljene sledeće verzije:
6C 1750 Turismo sa 46 KS pri 4.000 o/min. i maksimalnom brzinom od 109 km/h,
6C 1750 Gran Turismo sa 55 KS pri 4.400 o/min. i maksimalnom brzinom od 125 km/h,
6C 1750 Super Sport sa 64 KS pri 4.500 o/min. i maksimalnom brzinom od 130 km/h,
6C 1750 Gran Turismo sa 64 KS pri 4.500 o/min. i maksimalnom brzinom od 130 km/h.
Zadnja dva modela su na spisku dodatne opreme imali kompresor. Onda bi snaga narasla na 85 KS. Od 1931 godine i Gran Turismo se moze naručiti sa kompresorom uz pomoć koga snaga raste na 80 konja. Naravno, iz ovog model izvedena je i trkacka varijanta.

Godine 1933 kod modela 6C raste kubikaža na 1917 ccm čime dobijamo model 6C 1900 Gran Turismo (GT) sa 68 KS pri 4.500 o/min sposobnim da razvije 130 km/h. Već sledece godine predstavljeni su sledeći modeli:
6C 2300 Turismo sa 68 KS pri 4.400 o/min i maksimalnom brzinom od 120 km/h,
6C 2300 Gran Turismo sa 76 KS pri 4.400 o/min i maksimalnom brzinom od 130 km/h,
6C 2300 Pescara sa 95 KS pri 4.500 o/min i maksimalnom brzinom od 144 km/h.

Godine 1935 dobijaju nastavak ,,B'' u imenu pa imamo modele 6C 2300B Gran Turismo, 6C 2300B Pescara, 6C 2300B Mille Miglia i šasiju 6C 2300B u verzijama Corto i Lungo po ugledu na skuplji 8C model.

Iz trkackog modela P2 vodi porijeklo i osmocilndricni linijski motor. Godine 1931 predstavljen je prvi cestovni model sa osmocilindričnim modelom, 8C 2300. Motor ima isti promjer i hod klipa kao 6C 1750 tako da je izgledalo kao da su na 6C dodata dva cilindra. 8C je imao aluminijsku glavu motora (time Alfa postaje prva sa glavom od lake legure). Motor je uspevao da izvuče 142 Ks pri 5.000 o/min. Ovaj model je uglavnom pokazivo prestiž fabrike i bio je namjenjen trkama. Rjetki su 8C modeli koji su pravljeni za cestu jer su jednostavno bili preskupi. Za roadster i kupe varijenta nudio se sa Lungo (duga) ili Corto (kratka) šasijom na koju su mnogi karoseristi pravili svoje kreacije. Alfa Romeo je takodje pravila karoserije. Godine 1933 predstavljen je 8C 2600 da bi već 1935 godine bio predstavljen 8C 2900A. Zadnja evolucija je predstavljena 1938 godine sa oznakom 8C 2900B. Svi modeli su imali verzije Corto i Lungo. Pošto je ovo bila uglavnom trkacka platforma nećemo dublje zalaziti koje sve verzije su postojale iz ove oznake. Šasije koje su uzimali karoseristi te pravili cestovne modeli imale su motor sa 180 KS. Slogan Alfa Romea za liniju 8C glasio je: ,,najbrži i najljepši sportski automobili na svjetu''. Početak drugog svjetskog rata prekinuo je proizvodnju svih 8C linija.

Alfa Romeo 6C 1750 Gran Turismo
Image

Alfa Romeo 6C 2300 Pescara
Image

Alfa Romeo 6C 2300B Mille Miglia
Image

Alfa Romeo 8C 2900B Le Mans
Image


Ulazak u drugi svjetski rat i poratni period

Godine 1938 godine predstavljena je zadnja evolucija modela 6C. Ovoga puta motor ima 2.443 ccm i razvija 90 KS a oznaka modela je 6C 2500. Sledecće godine predstavljena je ogoljenija i robusnija verzija 6C 2500 Coloniale koja je najčešće kupovala vojska. Iste godine predstavljen je i model 6C 2500 Super Sport koji ima nesto vecu snagu od 95 KS. U toku rata je napravljeno nekoliko stotina modela 6C 2500.

Godine 1946 predstavljena je prva poslijeratna Alfa koja se zasnivala na predratnom modelu. Ime prve poslijeratne Alfe je 6C 2500 Freccia d'Oro kojih je napravljeno oko 680 do 1951 godine. Godine 1949 predstavljena je 6C Villa d'Este, ovaj model je pravljen do 1952 godine i zadnji je model Alfa Romea pravljen ručno. Napravljeno ih je 36 komada. Naravno, uz ove brojke treba dodati i napravljene šasije koje su kasnije nadogradjivali razni karoseristi. Takodje, postoje jos Alfini modeli 6C 2500 GT i 6C 2500 Competicione. Ipak, i pored ekskluzive linija 6C je bila zastarjela. Naslijednik je razvijan sa ,,praznog papira'', naravno, on neće biti pravljen ručno, samim tim biće i jeftiniji...

Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport
Image

Alfa Romeo 6C 2500 Coloniale
Image

Alfa Romeo 6C 2500 Freccia d'Oro
Image

Alfa Romeo 6C 2500 Villa d'Este
Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva
User avatar
wulfy
NLB Moderator
 
Posts: 4250
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Location: Budva - MNE
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada

Re: Alfa Romeo - virus

Postby wulfy » 17 Mar 2012 20:26

Početak masovne proizvodnje

Prvi poslijeratni novi model Alfa Romeo je predstavio 1950 godine. Dizajner prve Alfe namjenjene masovnoj proizvodnji je Orazio Satta. Bila je to klasična trovolumenska limuzina sa oznakom 1900. Limuzinu je pokretao motor zapremine 1.884 ccm. Iako je bila namjenjena masovnoj prizvodnji to ne znači da se Alfa odrekla ,,tehničkih poslastica''. Motor je imao aluminijsku glavu, dvije bregaste osovine (Twin Cam), 4 cilindra u liniji i razvijao je 80 KS pri 5200 o/min. Vješanje naprijed je bilo rješeno dvostrukim trouglastim ramenima, spiralnim oprugama i teleskopskim amortizerima. Nazad je bila kruta osovina sa dvije ,,ruke'' koje su se spajale iznad diferencijala preko spiralnih opruga i teleskopskih amortizera. Alfa Romeu su 1950 gibnjevi bili zastareli. Sledece godine (1951) predstavljen je model 1900 TI. Glavna razlika je bila u motoru. Povećan je stepen kompresije i povećani su ventili. Takodje je montiran i dvogrli karburator. Sve te izmjene su uticale da motor razvija 100 KS pri 5.200 o/min. Taj motor je montiran u kraću šasiju koji je posluzio kao osnova za raznorazne kupe varijante modela 1900. Model sa kracom varijantom šasije nosio je oznaku 1900 Sprint. Mnogi karoseristi su uzimali tu šasiju i pravili uglavnom prelijepe kupee. Zato se danas teško mogu naći dva indetična modela 1900 Sprint. Spisak karoserista je bio dugačak, tako, naprimjer, imamo 1900 Sprint koji je izradio Zagato, Pininfarina, Toring, Stabilimento Farina, Bertone, Boano, itd.

Predstavljen je i model 1900 M, odnosno komercijlnog naziva AR51, poznatiji kao ,,Matta'' u vojnom izdanju, za šta je i bio namjenjen. Motor u ovoj verziji je bio najslabiji, razvijao je 65 KS pri 4400 o/min. Pogon je bio na zadnjoj osovini sa mogučnošću uključivanja pogona na prednje tockove. To je bio klasičan terenac tog doba.

Godine 1953 dolazi vrijeme za blagi redizajn. Prekinuta proizvodnja modela 1900 M. Sada su sva tri modela u imenu dobila nastavak Super. Paleta se sastojala od sledecih modela: 1900 Super, 1900 Super TI i 1900 Super Sprint. Glavna promjena je povećanje radne zapremine motora koje je 1975 ccm. U modelu 1900 Super motor je razvijao 90 KS. U modelu 1900 Super TI i 1900 Super Sprint povečanjem kompresije, ugradnjom dva dvogrla karburatora i doradjenim izduvom motor je razvijao 115 KS. Ovi modeli su to vrijeme mogli da postignu impresivnih 190 km/h. Mnogi karoseristi su uzimali sasiju 1900 Super Sprint i pravili svoje vidjenje kupea. Pininfarina je imala i kabriolet verziju. Neki karoseristi su za kupe uzimali i duzu sasiju od modela 1900 Super TI. Tako da je popis kupe varijanti modela 1900 veliki i teško da možete ,,povatati'' sve varijacije na temu. Ako je tako kod tzv. komercijalnih varijanti mozete misliti kakvo je tek stanje sa raznoraznim prototipovima. Godina 1959 je bila zadnja u proizvodnji modela 1900. Napravljeno je 21.304 komada svih verzija modela 1900.

Godine 1954 Alfa predstavlja coupe 2000 Sportiva, tek da kaže da pokaze da jos uvjek zna kako se pravi rasni sportski automobil. 2000 Sportiva iz motora zapremine 1997 ccm izvlaci 139 KS pri 6.500 o/min. Sposobna je da pojuri do 220 km/h.

Alfa Romeo 1900
Image

Alfa Romeo AR51 - Matta (1900M)
Image

Alfa Romeo 1900 Sprint
Image

Alfa Romeo 2000 Sportiva
Image


Giulietta i pojava ,,Alfista''

Uz limuzinu 1900 Alfi je trebao i manji model. Na salonu automobila u Torinu 1954 godine predstavljena je Alfa Romeo Giulietta Sprint, prvi model u slavnoj seriji Giuliette. Giulietta Sprint je bila kupe (2+2 sjedišta) i imala je motor od 1.290 ccm i razvijao je snagu od 65 KS pri 6.000 o/min. To je bio model koji je trebao najaviti limuzinsku verziju. Medjutim, desilo se nešto neočekivano. Na salonu u Torinu naručeno je 700 automobila. Bertone, koji je dizajnirao taj kupe i gdje se trebala proizvoditi mala serija ručno izradjenih Giulietta Sprint, nije mogao da proizvede traženu količinu. Potražnja za Giuliettom Sprint je rasla tako da je Bertone radionica pretvorena u fabriku 1960 godine. Nekoliko mjeseci kasnije pojavio se model koji se prosto zvao Giulietta. Imao je veće medjuosovinsko rastojanje i četvora vrata, motor je bio prigušeniji i razvijao je 53 KS. Sa ovim modelom Alfu su mogli sebi priuštiti i kupci manje platežne moći. Pomama za Alfama je počela. U to doba, pedesetih godina, Alfa je nudila svojim kupcima dugačak popis dodatne opreme, kao sto su: komplet kofera koji su ,,pasovali'' za smještaj na zadnju klupu, svjetla za maglu, radio, instrument tabla presvucena imitacijom koze, obloge vrata i sjedista pravom kozom, trokraki aluminijski volan sa drvenim obrucem... Ako bi kupac odabro nešto od dodatne opreme onda bi alfin znak na poklopcu prtljaznika bio uokviren hromom. Ponovo salon automobila u Torinu, dvije godine kasnije, tacnije 1956 godine, predstavljena je Giulietta Spider. Giulietta Spider se bazirala na mehanici Giuliette Sprint, samo sto je medjuosovinski razmak bio 5 cm kraci. Dizajn potpisuje Pininfarina. O ovom automobilu ne treba nista posebno napisati, osim da je zapoceo lozu Spidera. Godine 1956 predstavljen je i model Giulietta Sprint Veloce koji se po izgledu nije razlikovao od standardne Giuliette Sprint. Razlika je bila sto je zadnje prozor i mali bočni prozori zapravo bili napravljeni od Perspexa, umjesto hroma koristio se aluminijum, u unutrašnjosti pretinac nije imao poklopac, sjedišta su bila jednostavnija i školjkastija... Sprint je ,,smršala'' 72 kila. Motor je iz 1.290 ccm sa dva dvostruka Weber karburatora pri 6.500 o/min. izvlacio 80 KS.
Godine 1957 Giulietta je vec imala status poželjnog, lijepog i kvalitetnog automobila. Pojavljuju se i prva veća udruženja ljubitelja (Alfisti). Alfa Romeo te godine izbacuje dva modela Giuliette, a to su:
Giulieta TI je limuzina ali sada sa motorom od 65 KS, sto je izgleda bio pun pogodak, jer daj model je cinio polovinu prodatih svih proizvedenih Gulietta.
Giulietta Sprint Speciale, znana i kao Giuletta SS. Njezin oblik je prizvod aerodinamičnih ispitivanja i to ne u vazdušnom tunelu nego na autoputu Milano - Torino. Automobil bi pokrili vunenim pokrivačima i snimali bi ga u voznji. Tamo gdje su se pojavljivali nabori na vuni bio je siguran znak vrtloženja vazduha. To je govorilo dizajnerima na koji nacin da mjenjaju izgled karoseririje. Poznati motor od 1.290 ccm u SS razvijo je 100 KS pri 6.500 o/min.
Godine 1958 godine Giulietta se redizajnira, nisu to bile prevelike izmjene u dizajnu. Kod limuzine to podrazumjeva nesto izmjenjena maska, ručica mjenjača više nije bila kod volana nego na podu. U Sprintu je, sada vec legendarni motor zapremine 1290 ccm, pojacan je na 90 KS. Spider je dobio vece medjuosovinsko rastojanje, sada indeticno Sprintu. Godine 1960 predstavljena je najekstrimnija Giulietta, Giulietta SZ koja je izašla iz radionice Zagato. Motor je razvijao 115 KS, a uz tezinu od 770 kg bez problema je dostizao brzinu od 200 km/h. Od 0 do 100 km/h ubrzavala je za 11 sekundi. Ne djeluje ipresivno? Da jos jedanput napomenem da je 1960 godina i da je motor zapremine 1.290 ccm. Sa drugacijim zadnjim krajem je Giulietta SZ Coda Tronca koja je i najskuplji kolekcionarski primjerak Giuliette jer je prizveden samo u 30 primjeraka. Predstavljena je i verzija koja se zvala Giulietta Promiscua, ali ona nije imala nekog uspjeha. Napravljeno je svega 90-ak komada. To je i prvi karavan kod Alfa Romea.

Godine 1958 stitze naslijednik modela 1900 koji nosi naziv 2000. Motor je zapremine 1975 ccm, razvija 105 KS pri 5300 o/min. Maksimalna brzina je 155 km/h. Nista spektakularno. Spider verzija razvija 115 KS pri 5700 o/min. Ako sam dobro shvatio ova se Alfa proizvodila u Brazilu poslije 1960. Tamo se uz neke modifikacije i povečanje zapremine motora proizvodila do 1974.

Alfa Romeo Giulietta
Image

Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
Image

Alfa Romeo 2000
Image

Alfa Romeo 2000 Spider
Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva
User avatar
wulfy
NLB Moderator
 
Posts: 4250
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Location: Budva - MNE
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada

Re: Alfa Romeo - virus

Postby wulfy » 17 Mar 2012 20:43

Platforma 105

Giulietta je rekla svoje. Alfa Romeo je postao dostupan običnim smrtnicima. Pred nasljednikom sada vec legendarne Giuliette nije bio lak zadatak. Alfa Romeo je 1962 godine predstavila Giuliu. Giulia je bila klasična trovulumenska limuzina koja sa dovoljno prostora, ali sa ,,sportskim srcem''. Model koji je učvrstio poziciju Alfa Romea i zaslužan za mnoge nove alfiste.
Godine 1962 prestavljen je model Giulia 1600 T.I.. Standard je bio spiralne opruge i petostepena mjenjačka kutija. Iz 1.957 ccm motor je izvlačio 98 KS pri 5500 o/min.
Godine 1963 predstavljeni su modeli Giulia Super T.I. i Giulia Sprint GT. Tada su ponovo raznorazni karoseristi uzimali za pravo da oblikuju odjelo (dok se nije pojavila samonoseca karoserija).
Godine 1964 predstavljeni su modeli Giulia 1300 i Giulia GT Cabriolet. Giulia 1300 je iz motora zapremine 1.290 ccm izvlacila 77 KS pri 6000 o/min.
Godine 1965 predstavljen su modeli Giulia Sprint GT Veloce, Giulia Sprint GTA, Giulia Super. U Sprint modelima motor razvija 110, odnosno 115 KS pri 6000 o/min. Motor je vec standardni redni cetvorocilindras zapremine 1.957 ccm.
Godine 1966 predstavljen je model Giulia 1300 Ti sa snagom povecanom na 82 KS.
Sledece 1967 godine slijedi redizajn sledecih modela Giulia 1300, Giulia 1300 Ti, Giulia Super i 1750 GT Veloce.
Godine 1968 predstavljen je model 1750 Berlina.
Godine 1969 predstavljeni redizajnirani modeli Giulia Super, Giulia 1300 Ti, Giulia S, GT 1300 Junior, 1750 Berlina.
Godine 1970 predstavljen je model Giulia Super 1300, GT Junior i 2000 Berlina. Sada je gama modela koji su bazirani na platformi ,,105'' imala raspon motora od 1.290 ccm do 1.926 ccm, odnosno od najslabijeg sa 89 KS do najačeg u modelu GTA 1750 sa 220 KS.
Platforma 105 se pokazala dovoljno uspješnom i modernom da se koristi i u sedamdesetim. Godine 1971 predstavljen je model 2000 GT Veloce.
Godine 1972 slijedi blagi redizajn tako da dva ,,donja'' modela isto izgledaju i imaju nova imena Giulia 1.3 i Giulia 1.6.
Dvije godine kasnije slijedi dalje poboljšanje i sada se modeli zovu Giulia Nuova Super. Osnovna verzija sada ima 101 KS. Iste godine se redizajniraju i kupei i sada se prosto zovu GT 1.3 i GT 1.6.
Godinu pred gašenje modela predstavljena je i Giulia Diesel. Imala je motor zapremine 1.760 ccm koji je razvijao 55 KS pri 4000 o/min. Prvi dizel motor u Alfi se bas i nije proslavio, daleko je to bilo od ,,Cuore Sportivo''. Zadnji model koji je predstavljen na platformi ,,105'' ujedno je i najsporiji. Prvi Alfin dizelas mogao je da povuce do 138 km/h.

Alfa Romeo Giulia
Image

Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Image

Alfa Romeo 2000 Berlina
Image

Alfa Romeo 2000 GT Veloce
Image


Spider

Jedan model koji je radjen na platformi ,,105'' sam preskocio jer ipak zaslužuje posebno mjesto. Godine 1966 poslije nagradne igre za najljepše ime predstavljen je model Alfa Romeo Duetto. Već sledeće godine mjenja ime u Spider koje zadrzava do prestanka proizvodnje 1995 godine. Sada malo matematike. Platforma ,,105'' predstavljena je 1962 sa modelom Giulia 1600 T.I., a prestala je da se proizvodi 1995 godine. Tridesetitri (33) godine, a čitavo vrijeme proizvodnje je izazivala uzdahe. No, da se vratim Spideru. Do prvog redizajna 1969 godine Spider je imao motore 1750 sa 118 KS i 1300 Junior sa 89 KS. Junior se razlikovao od ostalih Spidera po tome sto nije imao pokrove preko prednjih svjetala. Poslije redizajna mogli su se naručiti nasloni za glavu. U sedamdesetim godinama pojačava se motorizacija tako da model 1750 Spider Veloce biva zamjenjen modelom 2000 Spider Veloce sa 132 KS. Godine 1977 prestaje proizvodnja modela Spider 1300 Junior, tako da je motorizaciju sačinjavao već pomenuti 2000 Spider Veloce i Spider 1600 sa 104 KS. Početkom osamdesetih se definitivno vise ne montiraju pokrovi preko prednjeh svjetala. Godine 1983 uslijedio je najveći redizajn. Stavljeni su plasticni branici, linije su se izostrile (uticaj četvrtastog dizajna iz osamdesetih). No i dalje je to bio automobil koji je imao šta da ponudi. Godine 1986 nudi se verzija sa oznakom Quadrifoglio Verde sa vise nego bogatom opremom za ono vrijeme. Zadnji redizajn je uslijedio 1990 godine gdje je najveca razlika u zadnjim svjetlima koja su dobila izgled po ugledu na model 164. Godine 1992 prestaje proizvodnja modela Spider 1600 Junior. Verzija 2000 se definitivno gasi 1995 godine kada dolazi savim novi model.

Alfa Romeo Duetto
Image

Alfa Romeo Spider
Image

Alfa Romeo Spider
Image

Alfa Romeo Spider
Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva
User avatar
wulfy
NLB Moderator
 
Posts: 4250
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Location: Budva - MNE
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada

Re: Alfa Romeo - virus

Postby wulfy » 17 Mar 2012 20:59

Alfa Romeo za sladokusce

Platforma 105 je prava mjera Alfe u srednjem segmentu. Šta se, u medjuvremenu, dešavalo u luksuznom segmentu?

Poslije modela 2000 Alfa je 1962 godine prestavila svoju luksuznu diviziju u tri varijante: 2600 Saloon, 2600 Sprint i 2600 Spider. Motor je imao 6 cilindara u liniji i zapreminu od 2.584 ccm koji je razvijao 130 KS pri 5900 o/min. U Sprintu i Spideru je razvijao 145 KS. 2600 Spider se proizvodi do 1965, 2600 Sprint do 1966, 2600 Saloon do 1969 godine. Model je imao sav luksuz i sigurnosnu opremu, poput disk kočnica na svim točkovima sa servo pojačanjem. Iako je asocirao svojim šestocilindricnim motorom na slavne predratne modele, i pored toga što ste za uložene novce dobijali punovrjedan automobil, Alfa Romeo nije postigao značajan uspjeh sa ovim modelom. Alfa Romeo i luksuz, ljudi su se, izgleda, odvikli od te kombinacije, prošlo je vrijeme ručno sklapanih Alfi. Za sport se pobrinuo Zagato sa verzijom 2600 Sprint Zagato

No, Alfa sa vremena na vreme pokaže zašto joj se klanjaju. Godine 1967 predstavlja model 33 Stradale. Ukratko V8, 1995 ccm, 230 KS pri 8.800 o/min. i 289 km/h. Proizvodio se do 1969 godine, ako to i moze da se nazove serijska proizvodnja.

Sledece godine, tacnije 1970 godine Alfa je za sladokusce plićeg djepa pripremila model Montreal. Montreal se proizvodio do 1977 godine i bio civilizovaniji. I njega je krasio V8 motor ovoga puta sa 2.593 ccm i 200 KS pri 6500 o/min. Mogao je da potegne do 220 km/h.

Alfa Romeo 2600 Saloon
Image

Alfa Romeo 2600 Sprint
Image

Alfa Romeo 33 Stradale
Image

Alfa Romeo Montreal
Image


Srednja klasa i silazak jos niže, te raskid sa visokom klasom

Srednja klasa je izgleda ona klasa gdje Alfa Romeo zna da napravi odličan putnicki automobil koji se pri tome i dobro prodaje. Godine 1972 Alfa je predstavila Alfettu. Alfetta je bila koncipirana tako što je mjenjač bio nazad i sačinjavao dio vješanja. Zvuči poznato? Da, to je čuveni trans-axle. Jedini motor je u pocetku bio onaj sa 1.779 ccm, da bi od 1975 godine bila dostupna i sa motorom od 1.570 ccm. Poslije 1977 Alfetta je opremljena motorom od 1.962 ccm, a verzija sa motorom 1.779 ccm opremljena je sa dvogrlim karburatorom. Berlina se proizvodi do 1984 godine.

Na osnovu Alfettine platforme godine 1974 predstavljen je kupe Alfetta GT. Začetnik loze GTV. Godine 1976 sa pojavom dvolitarskog motora pojavljuje se oznaka GTV. Najekstrimniji model imao je oznaku GTV6.

Naslijednik Giulie se zvao Giulietta. Vaskrslo je staro ime. Za osnovu je posluzila Alfetta. Dakle, godina 1977 i prodajne salone je ugledala Giulietta 1.6 i 1.8. Kasnije se pojavila verzija 2.0, dok se samo na Italijanskom trzistu mogao kupiti model 1.4. Ova limuzina ostaje u proizvodnji do 1985 godine kada je smjenjuje 75-ica.

U sedamdesetim godinama Alfa Romeo je otišla jos niže što se tiče klase automobila. Godine 1971 predstavila je model u nižoj srednjoj klasi, Alfasud. U njemu je predstavljen bokser motor od 1.286 ccm koji je razvijao 75 KS. Auto je na papiru i na fotografijama izgledao fenomenalno dok uživo... Postojao je vic da Alfasud pocinje da korodira vec u prodajnom katalogu. Moje misljenje je da je taj model najvise doprineo obaranju ugleda Alfa Romea. No, možda tu ima i još nekih faktora, nije bitno. Bokser motori su u Alfasudu razvijali vise nego pristojnu snagu. Postojale su verzije 1.3, 1.4 i 1.5. Do prekida proizvodnje 1983 godine kompakt iz Alfe je razvijao 105 KS.

Na platformi Alfasuda pravio se i kupe sa nazivom Sprint. Alfin prvi kupe sa prednjim pogonom. On je u prizvodnji ostao do 1989 godine. Alfasud zamjenjuju dva modela: 33 i Arna. Zbog ovoga drugog modela se vidjelo da nešto nije u redu sa Alfa Romeom.

No, da se vratim u sedamdesete i luksuznu diviziju Alfa Romea. Poslije neuspješnog modela 2600, Alfa pravi još jedan pokušaj. To se dešava 1979 godine. Model nosi oznaku 6. Pokreću ga tri morora, dva benzinca sa oznakama 2.5 V6 i 2.0 i dizel sa oznakom 2.5 TD. U proizvodnji je do 1986 godine. Poslije tog modela Alfa se više nije vraćala proizvodnji luksuznih limuzina.

Alfa Romeo Alfetta
Image

Alfa Romeo Alfetta GT
Image

Alfa Romeo Giulietta
Image

Alfa Romeo 6
Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva
User avatar
wulfy
NLB Moderator
 
Posts: 4250
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Location: Budva - MNE
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada

Re: Alfa Romeo - virus

Postby wulfy » 17 Mar 2012 21:24

Osamdesete i najveći pad ugleda Alfa Romea

Slijede osamdesete i era četvrtastog (kutijastog) dizajna, mnogi kažu da je to period kada su automobili imali najmanje stila, ipak, Alfa Romeo i u takvoj modi uspjeva napraviti lijep automobil, dok je kvalitet izrade bio... hm... problematičan...

Na bazi Alfasuda 1983 godine predstavljen je novi kompakt. Predstavljanjem kompakta Alfa je ponovo počela numerički da označava modele. Novi model je imao oznaku 33 i već prve godine nudjen je u 5 varijanti sa bokser motorima od 1.186 do 1.490 ccm gdje je raspon snage bio od 68 KS do 105 KS. Nudila se i verzija sa pogonom na sva četri tocka. Na papiru je to bio izuzetan automobil, u realnosti je nudio odlican osjecaj za upravljacem, varljivu elektroniku, loše kočnice (nazad su bili doboši što je korak nazad jer je Alfasud imao sva četri diska), i dosta problema sa korozijom. Prviredizajn uslijedio je 1986 godine. Ovoga puta se nudi u 9 varijanti. Najmanji motor je od 1.351 ccm koji razvija 79 KS dok najaču motorizaciju čini bokser zapremine 1.712 ccm sa 118 KS. Novina je karavnska varijanta koja se u početku zvala Giardinetta da bi kasnije promjenila ime u SportWagon. Takodje, novinu predstavlja i ugradnja turbodizela sto je bio jedini redni motor u 33-ci. Uz prosječnu tezinu od 900 kg ova 33-ka je nudila izuetne performase. Zadnji redizajn je nastupio prelazom osamdesetih u devedesete. Izgled je približen najvećem modelu u gami. Zbog novih sigurnosnih i ekoloških normi težina je porasla, dodat je katalizator kao i ubrizgavanje. Motori, sada nešto slabiji, morali su da se nose sa težom karoserijom. Zadnja serija 33-ke nudila se u 15 verzija. Problem sa korozijom je donekle poboljsan jer je sada karoserija bila galvanizovana, dok je top motorizacija činila bokser 1.7 sa 133 KS. Sve tri serije 33-ki prodate su u skoro milion primjeraka.

Godine 1983 na Frakfurtskom motror show-u predstavljen je Nissan Cherry sa boker agregatima iz Alfasuda, prednjim trapom, kao i mjenjačem. Naprijed Alfa Romeo, nazad Nissan sa imenom Arna i mjestom proizvodnje u Alfinoj fabrici u Napulju, nikako se nije svidjela kupcima. Alfisti su kupovali 33-ke, ostali su tražili nešto drugo. Pokušaj spajanja japanske kvalitete sa italijanskim voznim svojstvima propao je pa je poslije 4 godine i prekinuta proizvodnja.

Godine 1984 predstavljena je najlukzunija Alfa. Oznaka je, naravno, numericka, pa je oznaka ovog modela 90. Bila je nešto luksuznija od Alfette, ali ipak stepenicu nize od Alfe 6. Ovime Alfa Romeo odustaje od visoke klase, ali se pozicionira na mjesto više srednje klase. Ot Alfette je pozamljen Transaxl prenos. Motori su bili od najmanjeg rednog 1.8 sa 120 KS do 2.5 V6 sa 156 KS. Postojala je i verzija turbodizel. Kao najluksuznija Alfa nudila je puno opreme. Ipak, konkurencija je na tom polju jaka, pa 1987 godine prestaje proizvodnja da bi sledece godine bio predstavljen naslijednik.

Godine 1985 povodom 75 godina postojanja fabrike predstavljen je naslijednik Giuliette. Naravno, oznaka modela je 75. Tehnička osnova je dobro poznata, pogon je naravno bio transaxle, no, model se konstantno usavršavao tokom proizvodnje pa uz turbobenzince na 75-ici prvi put srecemo Twin Spark, ili ti, dvije svječice po cilindru. U prvoj seriji motori su razvijali od 110 do 156 KS. Godine 1987 predstavljen je u 75-ici 2.0 T.S. Od 1988 imaju i nesto izmjenjene 75-ce namjenje Americkom trzistu i prilagodjene tamosnjim propisima. U SAD poznata je pod imenom Milano. U zadnjem redizajnu 1990 godine predstavljena je i top varijanta sa 3.0 V6 motorom koji razvija 192 KS. Proizvodnja je trajala do 1992 godine i zato je ujedno zovu i zadnja Alfa sa zadnjim pogonom, ili, ipak nije...

Na skraćenoj platformi 75-ice uz vješanje pozamljeno iz trkačke 75-ce, te 3.0 V6 motor, opet, iz 75-ce, 1989 godine predstavljen je kupe SZ. Alfa Romeo tim modelom pokazuje da i dalje zna da napravi sportski automobil koji mami uzdahe. Ovdje V6 razvija 210 KS. 1992 godine predstavljena je kabrio verzija sa oznakom SZ. Prestankom proizvodnje 1993 godine nastupa period proizvodnje Alfa Romea samo sa pogonom na prednje tockove.

Alfa Romeo 33
Image

Alfa Romeo 90
Image

Alfa Romeo 75
Image

Alfa Romeo SZ
Image


Globalizacija uzima maha

Fiat Croma, Lancia Thema, Sab 9000 i Alfa Romeo 164 djele istu platformu. Ipak, Alfa Romeo 164 je zadnja predstavljenja pa djeluje i najmodernije od ostatka grupe zanovanoj na istoj platformi. Bilo je to 1988 godine. Sada i najveća Alfa ima prednji pogon. Pininfarina je dizajnirala ovaj model koji po tome bio ispred svog vremena. Prakticno neizmjenjena ostala je u proizvodnji do 1997 godine. Da bi se odmakla od predhodnika koje je pratio loš glas po pitanju kvaliteta 164 ima potpuno galvanizovanu karoseriju. Nudila je svu tehnologiju koju je Alfa umjela da ponudi, poput tri bord kompijutera, jedan za klima uredja, drugi za instrumente i treci za motor. Godine 1993 predstavljena je i verzija sa oznakom Q4, a to je znacilo pogon na sva četri točka preko visco-kvacila sto je predstavljalo tehnološki skok u odnosu na tadasnje 4WD sisteme. Snaga na zadnjim tockovima mogla je varirati od 0% do 100%. Kolicinu snage je na pojedinim točkovima rasporedjivao je kompijuter u zavisnosti od brzine, krivine (ugao zakrenutosti točkova), obrtaja motora, pozicije pedale gase, kao i ABS parametara. Uz 6-to brzinsku mjenjačku kutiju to je bilo izuzetno dinamicno vozilo. Motori u 164-ci su imali snagu od 164 do 232 KS. I naslabija 164-ka mogla je da ide preko 200 km/h. Ovim modelom Alfa Romeo se ponovo pozicionira medju automobile sa stilom. Dizajnerske smernice ovog modela se provlače do danasnjih dana. I pored prednjeg pogaona, i pored toga sto dijeli mnoge komponente sa drugim automobilima bila je najava da Alfa Romeo i pored toga, može da napravi osoben automobil.

Godine 1992 godine stiže i zamjena u srednjoj klasi, takodje na platformi Fiata. Naslijednik 75-ce ima prednji pogon i oznaku 155. Verzija sa pogonom na 4 tocka je zapravo bila Lancia Delta Integrale u drugacijoj karoseriji. Da je ovo ipak prava Alfa pokazivali su uspjesi na trkama. Redizajn 1995 godine donio je nešto širu karoseriju i širi trag točkova što je poboljšalo stabilnost, ali je to značilo da se prekida proizvodnja verzije sa pogonom na sva 4 tocka. Prestankom proizvodnje 1998 godine ovaj model je ,,poznat'' i po tome što najbrze pada u zaborav, ipak uz kvalitetne motore (pogotovo 1.8 T.S.), robusnost, naravno, i dobre performanse u najboljoj maniri Alfa Romea, ,,Alfisti'' sa nižom platežnom moći mogu da udju u klub kupovinom polovnog primjerka jer je 155 model kome je najbrže padala vrijednost na tržištu polovnih vozila.

Godine 1994 predstavljen je i model u nižoj srednjoj klasi. Ovoga puta platforma je uzeta od modela Fiat Tipo, ali sa pitno izmjenjenim prednjim vješanjem čime Alfa ipak treba da pokaže sportske gene. Oznaka modela je 145 i za razliku od 33-ke nema zadnja vrata i ima odsečen zadnji kraj. Godinu kasnije predstavljen je model 146 koji se razlikuje po dodatnom paru vrata i većim prtljažnim prostorom. Motori su nasledjeni iz 33-ke, što znači bokseri zapremine 1.3, 1.6 i 1.7 sa rasponom snge od 89 do 127 KS i turbo dizel 1.9. Godine 1996 predstavljen je top model sa rednim motorom 2.0 T.S. i 150 KS. Redizajn je uslijedio 1997 godine kada su bokser motori zamjenjeni rednim motorima tako da je sada raspon snage bio od 103 do 155 KS. Godine 2000 uradjene su jos neke sitne izmjene, a to je ujedno bila i zadnja godina proizvodnje.

Viša srednja klasa u vidu modela 164, srednja klasa sa 155 i niža srednja koju predstavlja dvojac 145/146. Fali nešto... Sopstveni model, po mogučnošću sportski.... Da, 1995 godine predstavljen je kupe GTV, ipak, baziran na Fiatovoj platformi, ali sa bitno izmjenjenom šemom vjesanja, poput, npr. multilinka nazad. GTV je imao 2+2 sjedista mada je zadnja klupa neupotrebljiva. Objašnjenje za ovo je, niže poreske stope u pojedinim država naspram klasičnog dvosjeda. Verzija bez krova ima dva sjedista i nosi naziv Spider čime se naslijedjuje Spider koji baziran na platformi 105. Dizajn za GTV i Spader potpisuje Pininfarina. Prvi redizajn uslijedio je 1998 godine, a drugi 2003 godine. Redizajn modela pratio je razvoj novih turistickih modela kod Alfe, tako je mjenjana i motorizacija te postoji 9 razlicitih pogonskih grupa za GTV/Spider u rasponu od 144 do 240 KS.

Alfa Romeo 164
Image

Alfa Romeo 155
Image

Alfa Romeo 145
Image

Alfa Romeo GTV
Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva
User avatar
wulfy
NLB Moderator
 
Posts: 4250
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Location: Budva - MNE
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada

Re: Alfa Romeo - virus

Postby wulfy » 17 Mar 2012 21:39

Povratak sa modelom 156 na staze slave

Kada se 1997 godine pojavila Alfa Romeo 156 nastala je pomama za Alfama. Model koji je na noge vratio i Alfa Romeo i Fiat grupaciju. Platforma se zapravo zasnivala na bitno unapredjenoj 155-ici. U 156-ici je predstavljen i prvi comon-rail dizel agregat na svjetu. Motori su bili T.S. gdje je naslabiji model ima 1.6 l i 120 KS. Nudjeno je puno verzija, i nekoliko nivoa opreme. Uz direktan upravljac nudila je sportski osjećaj za volanom. Ipak, ono što je najuočljivije je vanvremenski dizajn. Osim klasične limuzine u 2000 godini ponudjena je karavanska verzija sa oznakom SportWagon. Od 1999 godine nudi se i tzv. selespeed mjenjac gdje se brzine mjenjaju ručicama iza volana slicno kao kod bolida formule 1. Prvi redizajn je nastupio 2002 godine koji se uglavnom odnosio na unutrasnjost, da bi se 2003 godine izmjenila i spoljasnost. Takodje se od 2004 nude modeli sa pogonom na sva 4 tocka sa oznakama SportWagon Q4 i CroosWagon Q4. Crosswagon se razlikovao jer je licio na terenska vozila sa povećanim odstojanjem od tla, sa aluminijskom zaštitom prednjeg i zadnjeg kraja kao i bocnih panela. Medju ,,civilnim'' modelima vrh motorizacije je predstavljao 2.5 V6 sa 192 KS. 2001 godine predstavljena je verzija 156 GTA sa 3.2 V6 motorom koji je u stanju da razvije 250 KS. Modelom 156 Alfa Romeo se ponovo vratila sa imidjom sportiste medju ,,običnim'' automobilima. Takodje je kod 156-ice vidljiv skok u kvalitetu u odnosu na predhodne modele.

Godinu poslije predstavljana 156 predstavljen je i naslijednik 164-ke. Nova luksuzna limuzina sa oznakom 166 naslijedila je dosta stilskih elemanata manje 156. Motorizacija je bila od 2.0 T.S sa 155 Ks do 3.0 V6 sa 226 KS. Redizajn je uslijedio 2003 godine takodje po ugledu na manju 156, tada je je najveca snaga motora popeta na 240 KS. Proizvodnja je prekinuta 2010 godine i još uvjek se očekuje naslijednik.

Na platformi uspjesne 156-ice godine 2000 predstavlja je 147-ca. Data platforma značila je superiorne vozne osobine u klasi. Motorizacija je isla od 1.6 T.S. sa 105 Ks do 2.0 T.S' s 150 KS što se tice benzinskih motora. U ovom modelu dizel agregati su zastupljeniji pa top model ima 170 KS. Posto je bazirana na većem modelu, relativno jednostavno je bilo 2002 godine predstaviti model 147 GTA sa istim motorom i pogonom iz 156 GTA. Tujneri su rado uzimali ovu verziju ,,pod svoje'' pa imamo jednu Autodeltu 147 GTA sa 328 KS ili onu sa turbopunjacem koja razvija cijelih 400 KS. Redizajn je uslijedio 2004 godine, a kako se blizi prestanak proizvodnje tako u toku 2007 i 2008 godine ima dosta ,,special edition'' modela. Godine 2009 prestaje se sa proizvodnjom ovog modela.

Godina 2005 je zadnja godina produkcije modela 156, ali godinu ranije, 2004 godine, počela je prodaja poslednjeg modela baziranog na platformi 156-ce. Kupe sa oznakom GT dizajnirao je Bertone. GT je skracenica od Grand Tourer. GT je na najbolji nacin spojila sport i eleganciju. Uz udobnost nudi i dosta užitka u vožnji. Ovo je prvin Alfin kupe koji ima i dizel agregat, tako da je motorizaciju ovog modela cine 1.8 T.S. sa 140 KS, 2.0 JTS (nova generacija Alfinih benzinaca) sa 165 KS, 3.2 V6 sa 240 KS i 1.9 JTDm (nova generacija comon rail dizela) sa 150 KS.

Alfa Romeo 156
Image

Alfa Romeo 147
Image

Alfa Romeo 166
Image

Alfa Romeo GT
Image


Period saradnje sa GM-om

Matična grupacija Fiat imala je saradnju sa General Motorsom što je značilo zajednicke platforme, ali i distrbuiranje Alfinih motora (dizel) u Opel. Opet, iz te zajedničke saradnje napravljena je nova platforma za automobile srednje klase u grupaciji, tako da je na toj platformi 2005 godine predstavljen model 159. Stilski se oslanja na 156-cu. Godinu kasnije predstavljena je i verzija SportWagon. Raspon motora je od 1.8 do 3.2 snage od 140 do 260 konja. Da li zbog zajednicke platforme, ili zbog sticanja šireg kruga kupaca, sportski osjećaj za volanom je umanjen u odnosu na 156-u. Ipak, neosporan je daljni skok u kvalitetu izrade.

Još jedam model baziran na istoj platformi predstavljen je 2005 godine. To je Brera koja zamjenjije GTV. Takodje se u ovom kupeu nude dizel agregati. Snaga varira od 185 do 260 KS. Kasnije je predstavljena i otvorena varijanta koja nosi naziv Spider čime se nastavlja čuvena loza.

Ipak, ono po čemu je Alfa Romeo poznata su sportski modeli, zato Alfa povremeno i podje u ekstrem. To je prvo bilo 2003 godine kada je predstavljen model 8C Competizione pozivajuci sjećanje na 8C modele, dizajnerski oslonjena na 33 Stradale. 2007 godine 8C Competizione puštena je u prodaju. Biće isporučena i kupcima u SAD čime se označava povratak na to tržiste. Za pogon se koristi motor V8 konfiguracije zapremine 4.691 kubika koji razvija 450 KS pri 7000 o/min. Ta snaga se isporucuje na zadnje tockove cime se Alfa vratila zadnjem pogonu. Godine 2008 u prodaju krece i kabrio model.

Alfa Romeo 159
Image

Alfa Romeo Brera
Image

Alfa Romeo Spider
Image

Alfa Romeo 8C Competizione
Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva
User avatar
wulfy
NLB Moderator
 
Posts: 4250
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Location: Budva - MNE
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada

Re: Alfa Romeo - virus

Postby wulfy » 17 Mar 2012 23:00

KRATKI ISTORIJAT - trke

Ime Alfa Romeo se gradilo i kroz trke, pa evo malo i trkačke istorije


Alfa Romeo i Svjetski Šampinonat (Gran Prix takmicenja)

A.L.F.A 40-60 GP ili prosto GP je prvi bolid pravljen samo za trke. Predstavljen je 1914 godine i u mnogočemu je bio prvi. To je prva Alfa sa DOHC glavom. Zapremina motora je bila 4.490 ccm iz čega je izvuceno 88 KS pri 2.950 o/min. Zbog nepoznatih razloga te 1914 nije nastupila na Velikoj nagradi Francuske. Za godinu 1921 je prepravljen tako da je GP razvijao 102 KS pri 3.000 o/min. Ipak se ni ta verzija nije proslavila jer nije završila trku zbog curenja hladnjaka.

Godine 1923 godine predstavljen je sasvim drugaciji trkački bolid. Alfa Romeo P1ima linijski motor sa 6 cilindara zapremine 1.990 ccm uz 95 KS pri 5.000 o/min. Napravljena su dva bolida, vozaci su bili Antonio Ascari i Ugo Sivocci. Na treniningu za trku u toku prvenstva desava se udes u kojem gine Ugo Sivocci. Poslije toga Alfa Romeo se povlači iz prvenstva. Za sezonu 1924, nova verzija P1 je razvijala 115 KS, ali automobil uopšte nije učestvovao u takmičenjima.

Ipak, te 1924 godine Antonio Ascari na u sjevernoj Italiji pobjedjuje u bolidu P2. Maksimalna brzina koja je izmjerena iznosila je 195 km/h. P2 je prva kreacija covjeka sa imenom Vittorio Jano. P2 je imao linijski motor sa 8 cilindara radne zapremine 1.987 ccm. Uz pomoć kompresora i dva karburatora snaga je iznosila 140 KS pri 5.500 o/min. Za sledeću 1925 godinu snaga je dignuta na 155 KS sto je bilo dovoljno za osvajanje naslova u te godine osnovanom Svjetskom Šampionatu kojeg organizuje AIACR (Association Internationale des Automobile Clubs Reconnus) preteča organizacije koju danas znamo kao FIA (Fédération Internationale de l'Automobile). U toku sezone na jednoj trci Antonio Ascari gine, tako da ga do kraja šampionata zamjenjuje Gastone Brilli-Peri. Koliko su tada trke bile opasne govori i podatak da je Gastone Brilli-Peri poginuo na Velikoj nagradi Tripolija 1930 godine. Bolid P2 je je u periodu od 1924 do 1930 u Svjetskom Šampionatu zabiljezio 14 pobjeda. Osim u Svjetskom Šampionatu učestvovao je i na drugim značajnim trkama kao sto su Targa Florio.

Image


Godine 1931 predstavljen je prvi trkacki jednosed. Oznaka ovog bolida bila je Tipo A Monoposto. Ovaj bolid je za pogon koristio dva motora koja vode porijeklo od civilnog 6C 1750. Dakle, iz dva šestocilindricna motora snaga je uz pomoć kompresora iznosila 230 konja. Najbolji rezultat ovog tehnicki zahtjevnog bolida je bilo na trci Coppa Acerbo kada Tazio Nuvolari osvaja trece mjesto, a Giuseppe Campari pobjedjuje. Luigi Arcangeli je poginuo tokom treninga za Veliku nagradu Italije. Zato je, sada vec čuveni, Vittorio Jano konstruisao potpuno novi bolid.


U toku sezone 1932 predstavljen je bolid P3 (ili Tipo B). Bolid ima 2.654 ccm rasporedjenih na 8 cilidara poredjanih u liniji. U toj sezoni nastupali su vozaci Tazio Nuvolari i Rudolf Caracciola koji svojim pobjedama dominiraju u toku sezone.

Sledeće godine zbog finasijskih problema ukida se Alfa Corse, trkačko odeljenje Alfa Romea. Na čelu odeljenja je bio Enzo Ferrari. Kako je htio i dalje da nastavi sa trkama mjenja ime u odeljenja u Scuderia Ferrari. Nezvanični Alfin trkacki tim, trkao se sa staromodnom Alfa Romeo Monza. Prvih 25 trka se nije pokazala, no, poslije toga Alfa Romeo daje timu Scuderia Ferrari na raspolaganje P3 čime su upisane pobjede na dvije velike nagrade koje su se bodovale za prvenstvo. Pored ovih zabjeljezene su jos 4 pobjede. Te godine vozaci su bili Louis Chiron i Luigi Fagioli. Za sezonu 1934 zapremina motora je povecana na 2.905 ccm. Te sezone je pocela dominacija Njemackih ,,srebrnih strela'' ali P3 uspjeva da pobjedi na 18 od ukupno 35 trka Svjetskog prvenstva. Za sezonu 1935, P3 je nekunkurentan naspram Njemackih bolida. Za trku koja se vozila za Veliku nagradu Njemacke u Nürburgringu bolid kojim je upravljao Tazio Nuvolari opremljen je motorom zapremine 3.165 ccm. U konkurenciji koju su činili bolidi Auto-Uniona i superiornog Mercedesa na domaćem tlu nije se očekivalo iznenadjenje. Ipak, oko 300.000 njemaca, koliko ih je bilo u gledalištu vidjeli su kako Nuvolari prolazi kroz cilj prvi. To je bila zadnja pobjeda koju je zabiljezio P3 u trkama koje su se bodovale za Svjetski sampionat. Te sezone je ostvareno 16 pobjeda u 39 trka. Zbog svega toga P3 zasluzuje mjesto medju najboljim trkackim automobilima.

Image

Image

Image


Da bi se izborili sa njemackom konkurencijom u toku 1935 godine Enzo Ferrari i Luigi Bazzi prave trkacki motor sa dva motora sa 8 cilindara zapremine 3.165 ccm. Odatle i naziv Bimotore. Jedan motor se nalazi sprijeda, a drugi nazad. Iz udruzenih 6.330 ccm dobijalo se 540 KS. Iz motora prenos je izao u zajednicki mjenjac, odatle bi isla dva kardana na zadnje tockove. Prakticno, jedan motor je pogonio jedan tocak. Testiran je na nekoliko trka u toku sezone ali nije postizao zapazene uspjehe, stari P3 je bio pouzdaniji, te bjeljezio pobjede. Pomenimo da je 16 Juna 1935 godine Tazio Nuvolari vozio specijalno pripremljen Bimotore na relaciji Florence – Livorno cime je postavljen novi brzinski rekord koji je iznosio 364 km/h. Prosjecna brzina je bila 323 km/h. Ipak, za sledeću sezonu im je trebao novi bolid.

Image


U samo pet mjeseci razvijaju bolid koji nosi ime Alfa Romeo Monoposto 8C 35 Tipo C. Osmocilindricni redni motor zapremine 3.822 ccm uz pomoć kompresora razvija 330 KS. Uz ukupnu tezinu koja je bila manja od 750 kg bolid je okretan na krivinama, ali nema veliku maksimalnu brzinu pa ne može da se nosi sa konkurencijom, pogotovo na stazama gdje ima pravaca.

Image


Zato u toku sezone predstavljaju 12C ili kako ga zovu Tipo C jer se bazirao na platformi goreponutog bolida. Najveca razlika je u motoru koji je ovoga puta bio V12 konfiguracije radne zapremine 4.064 ccm i 370 Ks pri 5.800 o/min. Sledece sezone motor ima 4.475 ccm iz koje izvlaci 430 KS. Ipak Tipo C je bio eksperimentalni bolid koji se zasnivao na Monoposto 8C 35 Tipo C, koji se i pokazao nepouzdanim sa V12 motorom.

Image


Za sezonu 1938 godine u klasi od 3 litre konstruisan bolid koji je derivat uspjesnog bolida P3 u kombinaciji sa motorom iz 8C 2900. Bolid je konstruisao Gioacchino Colombo uz kontrolu Enza Ferrarija. Bolid je nosio oznaku 308. Na velikoj nagradi Tripolija poslije sudra, Eugenio Siena gine u bolidu 308. U klasi od 3 litre Alfa Romeo nije imao nekog naročitog uspjeha, ipak su Njemci dominirali koje je nacistička vlast izdašno finansirala. Pomenimo da je 308 na Mille Miglia 1938 godine osvojila prva dva mjesta. Vozaci su bili Clemente Biondetti i Carlo Pintacuda.

Image


Zbog odustajanja takmocenja u u najprestiznijoj klasi Svjetskog prvenstva Alfa Romeo se koncentrise na Voiturette klasu. U toku 1937 godine, vec pomenuti, Gioacchino Colombo, konstruise bolid za klasu od 1,5 litra. To je bolid koji je postao i najuspjesniji trkacki automobil svih vremena, od 54 trka, na koliko je učestvovala, pobjedila je na 47. Bolid dobija ime 158 što zapravo potiče iz zapremine od 1,5 litre i 8 cilindara. Odmah ga prozivaju Alfetta što na italijanskom znaci mala Alfa. Za sezonu 1938 godine iz 1.487 ccm uz pomoc kompresora izvuceno je 190 KS. Prvu pobjedu zabiljezo je Emilio Villoresi. U sezonama 1938, 1939 i 1940 godine, do početka drugog svjetskog rata, kao pobjednici za bolidom 158 bjeljeze se jos Giuseppe Farina i Clemente Biondetti. Po zavrsetku rata u sezoni 1946 godine 158 isporucivao je 254 KS. Sledece sezone, 1947 godine, pocelo je prvenstvo koje nosi naziv Formula 1. Pravila dozvoljavaju motore od 1,5 litra sa kompresorskim punjenjem ili 4,5 litre sa atmosverskim punjenjem. Alfetta za tu sezonu iz 1.5 litarskog motora izvlaci 300 KS. Sada Alfetta ima oznaku 159. Premijera ovog poboljsanog bolida je bila tragična. Na velikoj nagradi Švajcarske Achille Varzi gubi kontrolu nad bolidom i gine. Zbog toga u 1949 godini ne učestvuju na trkama da bi 1950 godine nastupili i na svakoj trci pobjedjuju, što je nevjerovatno za trkački automobil koji datira još iz 1938 godine. Tu sezonu Alfettu voze Giuseppe Farina, Juan Manuel Fangio i Luigi Fagioli. Daljnim usavršavanjem bolida do kraja 1950 godine izvuceno je 420 KS. Farino osvaja titulu za 1950 godinu. Za sezonu 1951 godine oznaka je 159M, M se odnosi na Maggiorata sto znači poboljšano, ipak te godine Alfetta biva poražena na trci čime je prekunut niz od 27 uzastopnih pobjeda. Pobjednik te trke je došao praktično iz istih redova, naime, pobjedu je odnio Ferrari 357. Te sezone je Alffeta opet osvojila titulu, ovoga puta šampion je bio Juan Manuel Fangio. Za 1952 godinu izmjenjena su pravila tako da Alfetta postaje zastarjela. Pomenimo da je Alfetta zahvaljujuci kompresoru (koji se hladio gorivom) i visokim obrtajima trošila puno goriva (govori se o 170 litara na 100 predjenih kilometara) tako da je često morala u pit-stop na dolivanje. Bolidi sa 4,5 litre su mogli da odvoze cijelu trku bez dopunjavanja goriva. Zadnja pobjeda sa Alfettom zabjeljezena je 1953 godine.

Image

Image


Za sezonu 1954 godine pravila su drastično izmjenjena, pa je trebao novi bolid. Pod oznakom Tipo 160 krio se bolid za novu sezonu. Bokser agregat sa 12 cilindara i 12 karburatora koji iz zapremine od 2,5 litre izvlaci 285 KS pri 10.000 o/min. Pogon je bi na sva 4 tocka. Ipak je ostao samo kao prototip jer je Alfa Romeu novac trebao za razvoj novih cestovnih modela (Giulietta). Ipak, tokom šezdesetih i sedamdesetih Alfa Romeo biva zastupljena u Formuli 1 kao snadbjevač motora manjim timovima.

Image]


Godine 1979, poslije nekoliko godina skupljanja iskustva sa timom Brabham, na Velikoj nagradi Belgije, Alfa Romeo se vraca u Formulu 1 sa bolidom 177. Bolid ima bokser motor sa 12 cilindara zapremine 2.990 ccm. 177 učestvuje na 3 trke.

Image


Bolid koji je naslijedio 177 nosi oznaku 179. Ovoga puta motor nije bokser, vec je V12 konfiguracije. Do 1981 godine ovaj bolid je neprestano usavrsavan tako da se poslije svakog poboljsana mjenja slovna oznaka na kraju. Tako imamo sledeće verzije ovog bolida: 179, 179B, 179C i 179D. Najbolji rezultat bolida 179 je kada je Bruno Giacomelli osvojio pol poziciju na Velikoj nagradi Amerike 1980 godine. Najvisa pozicija je 3 mjesto na velikoj nagradi Las Vegasa. U 61 trci bolid je skupio 16 poena. Ovaj bolid je sluzio i za ispitivanja 1,5 litarskog motora sa turbo-punjacem.

Image


U sezoni 1982 godine Alfa Romeo se takmičio sa tri bolida. Sezonu je počela sa bolidom 179D, da bi u toku sezone bio ubacen novi bolid 182, dok je sezona zavrsena sa bolidom 182B. U Monaku osvajaju najbolju poziciju, to je trece mjesto. V12 motor u ovom bolidu razvija 540 KS pri 12.000 o/min.Takodje je napravljena i verzija 182T sa V8 turbo-motorom ali ova verzija nije učestvovala na trkama.

Image


Sledece sezone pojavljuje se 183T sa pomenutim turbo motorom. Šasiju ovog puta nije izradila Autodelta, već Euroracing koja je radila bolide Alfa Romea za Formulu 3. U sezoni 1983 godine osvajaju 18 poena, a najbolji rezultat su dva druga mjesta.

Za sezonu 1984 bolid je nosio oznaku 184T, imao je 1,5 litarski V8 motor koji je uz pomoc turbo punjaca razvijao 680 KS. Najbolji rezultat je 3 mjesto. Inace motor je bio nepouzdan, a dešavalo se da bolid ostane bez goriva. Za sezonu 1985 godine predstavili su 185T, ali taj bolid je bio toliko nepouzdan da su u drugoj polovini sezone počeli da koriste poboljsanji prošlogodisnji bolid koji sada nosi oznaku 184TB. Snaga je narasla na 720 KS. Najbolje pozicija je bilo 9 mjesto u Silverstounu. Od tada Alfa Romeo se ne pojavljuje u Formuli 1.

Image
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva
User avatar
wulfy
NLB Moderator
 
Posts: 4250
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Location: Budva - MNE
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada

Re: Alfa Romeo - virus

Postby Galiot » 17 Mar 2012 23:04

Svaka čast Vukane! Kao i uvjek,potvrdio si da si hodajuća enciklopedija znanja!

Samo me muči jedno,da li je ovo i dalje Prvi Crnogorski Biker Forum ili širimo djelatnost? :)
UGRADNJA I SERVIS:
-Centralno grijanje na sva goriva
-Podno grijanje
-Solarna tehnika
-Vodovodne instalacije
-Klimatizacija
"ŽUKIĆ" D.O.O. 069-049-238
User avatar
Galiot
NLB Moderator
 
Posts: 2142
Joined: 28 Feb 2009 21:44
Location: Risan,MNE
Vozim: -Triumph Tiger 800 ABS
-Piaggio Vespa PX 200 E

Next

Return to Kontejner

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests