Motocikli klase 300cc

Novosti, komentari novih i starih motora...
User avatar
Orion
Grijač guma
Grijač guma
Posts: 175
Joined: 18 Jul 2012 13:03
Vozim: Yamaha YBR250, Alfa Romeo 156
Location: Podgorica

Motocikli klase 300cc

Post by Orion » 06 Oct 2017 08:46

Pozdrav poslije 100 godina....
Htio sam da otvorim ovu temu zato što mislim da bi mogla biti zanimljiva mnogima. Elem, svjedoci smo da se u poslednjih nekoliko godina na tržište sve više probija nova klasa motocikala od oko 300cc. To je odgovor proizvođača na apsurdnu situaciju koja je vladala 20 godina, a koja se ogleda u tome da je između klase od 250cc i 600-650cc izbor bio gotovo nikakav. U međuvremenu je klasa od 650cc polako narastala i narasta na 750-800cc čime se dodatno otvara prostor za "nešto između". Proizvođači su na razlicite načine pristupili tome, pa je i ova klasa dosta raznorodna, i ponekad nije jasno da li neke motocikle uključiti u nju ili ne... a tu najprije mislim na KTM Duke 390 i RC390. Svakako, nove mašinice na svjeckim putevima a polako i kod nas su: Honda cb300/Cb300r, BMW G310R, Yamaha MT03/R3, Benelli BN302/BN300R. Kawasaki Ninja300/Z300/Versyis300X i već pomenuti dvojac KTM-a. Ovi motori pružaju daleko više od tradicionalne klase 250cc... a pri tom zadžavaju niske troškove registracije, održavanja, malu potrošnju, pa mislim da ćemo ih na našim putevima gledati sve više i više.

User avatar
Kesha
Test vozač kaskader
Test vozač kaskader
Posts: 1025
Joined: 12 Feb 2014 21:55
Vozim: Hondu

Re: Motocikli klase 300cc

Post by Kesha » 06 Oct 2017 12:59

Sigurno interesantna nova klasa.

Treba da malo prođe kroz rešeto vremena da se pokaže da li u pravom životu takvi motori imaju upotrebnu vrijednost...
Polako žuri - Festina lente

User avatar
Galiot
NLB Moderator
Posts: 2402
Joined: 28 Feb 2009 21:44
Vozim: -Triumph Tiger 800 ABS
-Piaggio Vespa PX 200 E
Location: Risan,MNE

Re: Motocikli klase 300cc

Post by Galiot » 06 Oct 2017 13:08

Na našem tržištu dugo vremena postoji Yamaha YBR 250 koji je više nego dobar motor. Za normalnu vožnju po CG pa i malo šire sasvim korektna kubikaža,mislim na klasu do 300 ccm.
UGRADNJA I SERVIS:
-Centralno grijanje na sva goriva
-Podno grijanje
-Solarna tehnika
-Vodovodne instalacije
-Klimatizacija
"ŽUKIĆ" D.O.O. 069-049-238

User avatar
ramaro
Grijač guma
Grijač guma
Posts: 470
Joined: 16 Jul 2010 19:23
Vozim: Honda CB500XA
Location: Tu blizu, dolazim brzo...

Re: Motocikli klase 300cc

Post by ramaro » 06 Oct 2017 16:55

Tu je još i novi Strom 250...

Kobra-senior
Biker wannabe
Biker wannabe
Posts: 96
Joined: 29 Apr 2017 17:08
Vozim: Honda CB 500 XA
Location: Podgorica

Re: Motocikli klase 300cc

Post by Kobra-senior » 08 Oct 2017 15:57

Orion wrote:Pozdrav poslije 100 godina....
Htio sam da otvorim ovu temu zato što mislim da bi mogla biti zanimljiva mnogima. Elem, svjedoci smo da se u poslednjih nekoliko godina na tržište sve više probija nova klasa motocikala od oko 300cc. To je odgovor proizvođača na apsurdnu situaciju koja je vladala 20 godina, a koja se ogleda u tome da je između klase od 250cc i 600-650cc izbor bio gotovo nikakav. U međuvremenu je klasa od 650cc polako narastala i narasta na 750-800cc čime se dodatno otvara prostor za "nešto između". Proizvođači su na razlicite načine pristupili tome, pa je i ova klasa dosta raznorodna, i ponekad nije jasno da li neke motocikle uključiti u nju ili ne... a tu najprije mislim na KTM Duke 390 i RC390. Svakako, nove mašinice na svjeckim putevima a polako i kod nas su: Honda cb300/Cb300r, BMW G310R, Yamaha MT03/R3, Benelli BN302/BN300R. Kawasaki Ninja300/Z300/Versyis300X i već pomenuti dvojac KTM-a. Ovi motori pružaju daleko više od tradicionalne klase 250cc... a pri tom zadžavaju niske troškove registracije, održavanja, malu potrošnju, pa mislim da ćemo ih na našim putevima gledati sve više i više.
Kao što su narasle i ostale klase tako i ova predstavlja naraslu klasu 250 cc, koja je prije jedno desetak godina skoro potpuno izumrla, a popularna YBR 250 je bila jedna od poslednjih mohikanaca. Mislim da proizvođači nijesu slučajno reinkarnirali ovu klasu već su to uslovila narastajuća azijska tržišta, gdje je kombinacija kupovne moći i poreske politike učinila ovu klasu poželjnom. Čini mi se da ovo važi na neki način i za Japan, jer sam negdje pročitao da tamo treba pravo malo bogatstvo da bi regisrtovao motor od preko 400 cc, pa su modele od 600 i 650 cc koje su distribuirali na ostala tržišta, za svoje pravili sa 400 cc.
Drugi podsticaj za oživljavanje ove klase je uvođenje kategorija A1 i A2, čija je osnovna svrha da mlade vozače početnike nekoliko godina drže dalje od jakih motora.
Kao rezultat je ispala ova klasa oko 300 cc motora sa solidnim performansama, posebno pojedini, od kojih bih izdvojio versys x300 koji sa svojih oko 40 ks, žičanim točkovima i još koječim, prema prikazima i testovima kojih je pun internet, predstavlja solidni tourer sa mogućnostima i za blaži vid off rouda.
Mislim da će najveći problem ovom i još nekim sličnim modelima, bar na evropskom tržištu, predstavljati još jedna oživljena klasa, zasad malobrojna, a to je klasa od 500 cc, kojoj su se opasno cjenovno približili, bar ovaj pomenuti x300, a svi oni spadaju u A2 kategoriju.
Što se tiče našeg crnogorskog micro tržišta, koje je malo u odnosu i na mala tržišta iz okruženja, to je već posebna priča. Ovdje važi da ako ne voziš 1200 cc, ka da nemaš motor, bez obzira što od njihovih 140-150 konja bar jedno stotinak besposleno pase ispred neke kafane, ali neka ih tu mogu valjat. Druga stvar je da od ovih klasa 300 i 500 cc, koliko ja znam, kod nas zasad imamo pokriveno sa zvaničnim zastupnikom, servisom, postprodajom i sl. samo Benelli sa modelima u obje klase(302 i 502), koji su cjenovno dobro izdiferencirani i ne konkurišu jedan drugom, pa ko voli nek izvoli da bira.

User avatar
Kesha
Test vozač kaskader
Test vozač kaskader
Posts: 1025
Joined: 12 Feb 2014 21:55
Vozim: Hondu

Re: Motocikli klase 300cc

Post by Kesha » 08 Oct 2017 21:55

Svaka čast na komentaru i analizi, Kobra-seniore!
Polako žuri - Festina lente

User avatar
poka
Ready for DAKAR
Ready for DAKAR
Posts: 2357
Joined: 08 Jun 2011 22:30
Vozim: Kratkotrajni Turistički Motor
Location: Podgorica

Re: Motocikli klase 300cc

Post by poka » 09 Oct 2017 07:21

ja mislim da je jedina pozadina svega ovoga, azijsko tržište. ogromno je, u mnogim zemljama je zabranjena veća kubikaža, i svi, ili skoro svi se proizvode tamo neđe u aziji. i zarada zagarantovana.

User avatar
Orion
Grijač guma
Grijač guma
Posts: 175
Joined: 18 Jul 2012 13:03
Vozim: Yamaha YBR250, Alfa Romeo 156
Location: Podgorica

Re: Motocikli klase 300cc

Post by Orion » 25 Dec 2017 14:42

Pošto se poteže poređenje 250cc i 300cc da progovori iskustvo! :) Šest godina sam jahao Yamahu YBR250 a nedavno sam kupio Benilli BN302, o kojem ću napisati detaljno u posebnoj temi. Ovdje ću samo pokušati da uporedim 250 i 300 kubika kroz ova dva modela koja sam imao odnosno imam.
Postoji mnogo ljudi koji kao ja obožavaju motore male kubikaže posebno 250-tice... U gradu je nenadmašan, potrošnja je zanemarljiva, održavanje ili ne postoji ili je dostupno i ciganskom džepu, registracija ipak pristupačna... Predhodnu ocjenu dobijete kada saberete... 100 eura regisrracije, vazdušno hlađeni motor sa jednom svjećicom, pristojno ubrzanje do 110 na sat itd... Ali svi koji imaju 250-ce znaju da postoji nekoliko situacija kada jednostavno nedostaje snaga
1. Preticanje na otvorenom putu kada preticete nekoga ko ide 70-80 na sat.... sa 250cc se lagano krstari 90-100, ali da sa 70 dodjete na 100 pretičući šleper.... uuuuuu....
2.Prav put uz brdo.... put Cetinja idem 80-100 u svakoj krivini, i meni je to sasvim dovoljno ali.... rezerva snage je jedna velika "O", dakle nema je! Gas odvrnut do daske, ručicu da očupaš... 8000-9000 obrtaja, glavu probi, dupe rastrese....
3. Kad vozite nekoga ili nešto.... neću trošiti riječi oko ovoga...
U realnoj upotrebi ove predhodno pobrojane situacije čine 10-15% vozačkog iskustva... dakle sa 250-com u gradu si car, lagano do mora, na vožnju oko 100-200 km dnevno - bez problema... ali ove tri situacije čine 250cc zastarjelim. Zašto zastarjelim? Milsim da da ovi problemi nisu ni postojali u vremenu kad je prosječno auto na putu bio Yugo ili Lada a kad je prosječan kamion bio FAP, danas kad svaka tranja ima 100kw i kad šleper gazi 100km/h uz Crkvine, motor od 250cc je nebezbjedan za vožnju na otovrenom!
A sad 300cc...
- 250cc ide max 130km/h, 300cc ide 160km/h.... ako mene neko pita.... naked može imati i milion konjskih snaga, da vidim junaka koji može da ga vozi brže od 140 duže od 5 minuta...
- đe je krstareća brzina kod 250cc - 90kmh, kod 300c je to 120-130km/h
- 250cc ubrzava pošteno do 100-110 na sat, do 130 se "razvlači", 300cc ubrzava do 130-140kmh... do 160 se "razvlači"
Sve ovo skupa čini da iako ove tri nezgodne situacije sa 250cc, 300cc ne otklanja u potpunosti... isto ih svodi na zanemarljiv nivo!
To vam u prevodu znači da svako ko motor koristi za grad i vikend vožnje... ko ne ide oko svijeta natovaren sa 100 kila žene i 100 kila tereta može u motoru od 300cc da nadje gotovo pa idealnu mašinu! Znam da je teško "sa konja na magarca" ali... i iskusniji vozači koji nemaju kompleks a koji motor upravo koriste za ovo što pobrojah mogu slobodno ra razmisle o 300-tki...dobiće registraciju od 150 ojra, potrošnju od 3.5l.... duplo jevtiniji mali servis, i motor sa kojim, iako neće moći da jurcaju za drugarima od 600+cc.... kunem vam se, da ga nebi ni čekali pored puta! Pod uslovom da put nije auto-put...:)))

User avatar
poka
Ready for DAKAR
Ready for DAKAR
Posts: 2357
Joined: 08 Jun 2011 22:30
Vozim: Kratkotrajni Turistički Motor
Location: Podgorica

Re: Motocikli klase 300cc

Post by poka » 25 Dec 2017 15:40

ove kubikaže su za grad najbolja namjena. sve ostalo ja ne bi. a što se tiče grada, top!

Kobra-senior
Biker wannabe
Biker wannabe
Posts: 96
Joined: 29 Apr 2017 17:08
Vozim: Honda CB 500 XA
Location: Podgorica

Re: Motocikli klase 300cc

Post by Kobra-senior » 15 Jan 2018 13:24

Korisna iskustvena poređenja motora od 250 i 300 cc, uz malu napomenu da mislim da opisana razlika u performansama nije samo posljedica razlike u kubikaži, već uticaja ima i što je 302 dvocilindrični, sa vodenim hlađenjem, za razliku od jednocilindrične vazdušare YBR 250, dakle motor novije tehnologije sa većim stepenom iskorišćenja mogućnosti agregata, tj ima oko 50 % više snage.
Moram reći i da sam u postojećim okolnostima i ja ljubitelj motora manje zapremine, a prednosti je Orion detaljno opisao. :D

Post Reply