MC - nastanak, subkultura i uticaj ...

Razvoj motociklizma
Post Reply
User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

MC - nastanak, subkultura i uticaj ...

Post by wulfy » 31 Mar 2013 21:14

Razmišljao sam dugo kako započeti ovu temu. Materijal skupljen, treba ga posložiti. Kako je za ovu temu važan drugi svjetski rat počinjem sa jednom pričom iz Velike Britanije. Naime, odbrana Velike Britanije je zahtjevala i dosta novca pa je predloženo da se novac iz Ministarstva Kulture prebaci na račun Ministarstva Odbrane. To je odbijeno uz čuveno pitanje: ,,Šta ćemo onda da branimo?''. Poenta je, silu neke zemlje prije vidimo po tome kakav kulturni uticaj ima na ostale. Kao djeca prije smo se igrali ,,kauboja i indijanca'' no ,,španaca i inka''. Kada je kultura u pitanju tu je i subkultura. A ovdje govorimo o jednoj vrsti subkulture. Subkulture koja dolazi iz Sjedinjenih Američkih Država. No, krenimo redom, prvo da se upoznamo sa raznim činiocima koji su doveli do onoga što je tema.


Kako je javnost upoznata sa tzv. bajkerskom subkulturom

Prvi činioc: Američko Udruženje Motociklista (American Motorcyclist Association), ili u skraćenom obliku AMA, je osnovano 1924 godine. To je najveće udruženje motociklista na svjetu koji ima preko 300.000 članova i u kojem je preko 1.200 klubova. AMA organizuje sportske događaje kako domaće tako i međunarodne jer tzv. FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme) član. Za neupućene FIM je međunarodna motociklistička federacija sa sjedištem u Švajcarskoj koja postoji od 1904 godine. Dakle, AMA je nezaobilazni factor u motociklizmu, pogotovo ako pričamo o sportskim takmičenjima. No, šta će nekoj individui koja želi da vozi motocikl i uživa neko tjelo kao što je AMA?

Drugi činioc: Sada dolazimo do drugog svjetskog rata, odnosno do njegovog završetka. Mnogi mladi amerikanci su se borili na surovim frontovima po Evropi. Najstresnije je bilo onima koji su rat preživjeli na nekom avionu (bilo piloti, navigatori, oružari, ...). Mnogi od njih su navikli da žive sa stresom i pod naletom adrenalina, međutim u mirnodobskim uslovima nema tolikog rizika kao na ratištu. Tada su se mnogi okrenuli motociklima sa kojih su skidali sve ,,nepotrebno'' ne bi li ih što više olakšali i napravili bržim. Dodajte na to faktor zaštitne opreme (koja je tada postojala u trgovima) i dobili ste opsanost. Adrenalinski zavisnici su došli na svoje. Ipak, nije to samo bio adrenalin, tu je bila i pripadnost i povjerenje u kolegu motociklistu (ponovo paralela iz rata, jer ta pripadnost i povjerenje u kolegu je na ratištu značila razliku između života i smrti).

Treći činioc: Cigansko putovanje (Gypsy tour) je američki izraz nastao prije 1920 godine i označavao je ono što je danas približno reli. Koja poenta je tog ciganskog putovanja? Naime, takva vrsta putovanja nastane kada se grupa motociklista dogovori da proputuje dobar dio države da bi došli na određenu lokaciju. Na tom putovanju motociklisti bi spavali u šatorima što je odgovaralo tadašnjem holivudskom stereotipu o ciganima. Ponekad bi se dogovarali motociklisti iz raznih krajeva da se nađu na jednom mjestu gdje se održava neki događaj. Na taj način su morali doći u određeno vrijeme (da ne propuste događaj). Tako možemo reći da su nekadašnja ,,ciganska putovanja’’ preteča današnih relija.

Četvrti činioc: mali Kalifornijski gradić Holister (Hollister) je od sredine trididesteih povodom dana nezavisnosti (4. Jul) bio domaćin ,,ciganskih putovanja’’. Holister je bio (i još uvjek je) za motocikliste domaćinski gradić. U to vrijeme je Holister imao oko 4.500 stanovnika i taj događaj je bio najveća senzacija i pokretačka snaga grada. Tokom drugog svjetskog rata festival je otkazan. Po završetku rata za 1947 godinu planiran je povratak festivala.

Da bi došli do peteg činioca moramo prvo da opišemo šta se dešavalo te 1947 godine u malom kalifornijskom gradu. 3. jula 1947 godine festival u Holisteru je počeo i ono što je bilo neočekivano je ogroman broj motociklista, njih preko 4.000 (u ovom tekstu drugi činilac). To je skoro dupliralo broj ljudi u gradu, a motociklista je bilo iz čitave Kalifornije, pa i iz udaljene Floride. Pomenuću da su na festival došle i neke grupe motociklista organizovani u klubove kao što su: ,,Iznervirana kopilad iz Blomingtona’’ (Pissed Off Bastards of Bloomington), ,,Komandosi uličnih prodavaca'' (Market Street Commandos) i ,,Galopirajuća guska moto klub'' (Galloping Goose Motorcycle Club). Među motociklistima bilo je jedva 10% žena. Iako je Holister kao i uvjek bio domaćinski orjentisan gradske službe nisu bile spremne za toliko posjetilaca. Ubrzo su počela i opijanja i vožnja kroz grad u takvom stanju. Kako je grad bio pretrpan mnogi motociklisti su spavali na trotoaru ili na nečije travnjake. Za sprovođenje mira u gradu bilo je zaduženo 7 (sedam) policajaca što u ovoj situaciji nije bilo dovoljno. Tokom 5. jula kako se festival završavao situacija se smirivala jer su gosti otišli iz grada. Rezultat festivala je 60 povređenih (od toga 3 ozbiljne povrede). Gradski oci su izjavili: ,,Ovi vozači su više štete nanjeli sami sebi nego gradu’’. Dakle, ništa neobično ako znamo koliko je ljudi bilo na jednom mjestu i vjerovatno bi ovaj događaj prošao nezapaženo da u čitavoj priči nije postojao i peti činilac: mediji. Događaj je prozvan ,,Holisterska pobuna’’ (Hollister riot).

Peti činioc: Poslije ,,Holisterske pobune’’ mediji su uglavnom senzacionalistički preneli događaj. Tako su se u ,,Hronici San Franciska’’ (San Francisco Chronicle) ubrzo poslije dogođaja pojavila dva teksta sa naslovima: ,,Haos u Holisteru’’ i ,,Holisterska loša vremena’’ đe je dogođaj opisan kao ,,opšti metež’’ i ,,terorizam’’. Ipak, ni ti članci nisu doprineli da se raširi loša slika o ,,bajkerima’’ tim prije što je mnogo važnija tema bio masivan štrajk radnika. Ključan je bio Lajf magazine (Life Magazine), jedan od najvećih nacionalnih časopisa. Oni su 21. jula 1947 godine objavili fotografiju preko skoro cjele strane ispod koje je pisalo: ,,Motociklistički odmor: On i drugovi terorišu grad’’. To je pratio kratak tekst sa 115 riječi. Fotografija prikazuje pijanog motociklistu koji sjedi na motociklu, drži u obe ruke po flašu piva a okružen je sa puno praznih i razbijenih flaša. Fotku je snimo Barni Petersen (Barney Petersen) iz ,,Hronike San Franciska’’ no kako u ,,Hronici’’ uz gore rečene tekstove nije bilo nikakvih pratećih fotografija mnogi sumnjau da je fotografija u Lajf magazine namještena. U pozadini fotografije vidi se izvjesni Gas Deserpa koji je ispričao: ,,video sam dva čovjeka koji skupljaju prazne i polomljene flaše te i stavljaju na gomilu. Potom su na vrh te gomile dovezli motocikl. Kada je iz bara izašao jedan pijanac postavili su ga na motocikl da pozira. Tako je snimljena ta fotografija.’’. Petersonove kolege tvrde da on nikada nije namještao fotke. Kako god bilo, vijest o grubim motociklistima koji prouzrokuju haos u malim gradovima kao što je Holister se primila. Nacija se tek oporavljala od poslijedica drugog svjetskog rata a već je počinjalo nešto što će se zvati ,,Hladni rat’’. U takvom okruženju narod je počeo da osjeća strah od motociklističkih baraba i potencijalnih divljaka. Sam događaj nije imao nikakav uticaj na Holister. Tamo se i sledeće godine održao festival, zapravo još uvjek se održava i savake godine dođe veliki broj motociklista. Frenk Runi (Frank Rooney) je na osnovu ,,Holisterske pobune’’ napisao kratku priču ,,Motociklistova Pobuna’’ koja je izdata 1951 godine. Ta priča je poslužila kao osnova za scenari filma ,,Divljak’’ (The Wild One) iz 1953 godine sa Marlon Brandom u glavnoj ulozi. Film je doprineo tome da se javnost ne ,,ohladi’’ od motociklista i u javnost više nije mogla povezati motociklistu sa nečim dobrim.

Image
fotografija iz Lajf magazina

AMA se ogradila od ,,Holisterske pobune’’ rekavši da 99% motociklista poštuje pravila te da su nevolje u Holisteru izazvale onih 1% devijatnih koji narušavaju ugled i motocikla i motocikliste. Doduše, AMA je prije deset-petnaest godina saopštila da u zvaničnim spisima u njohovoj arhivi ne postoji takvo sopštenje. Da li je bilo i nije bilo tog saopštenja danas više nije važno , ono se uzima zdravo za gotovo i vrlo je bitan dio bajkerske subculture. Urbani mit, možda, ali vrlo živ.

Bajkerska subkultura je rođena i javnost je upoznala. No, za održavanje te subkulture potrebni su oni koji je čine, a čine je klubovi. Koliko god izvještaj iz Holistera bio senzacionalistički i pristrasan ta priča je ostala da živi, a svemu tome u kasnijim godinama nisu krivi samo mediji. Bilo bi pogrešno okriviti samo medije (koji na kraju krajeva i žive od senzaciolizma) za takvu sliku o motociklistima. Tome su, doduše u manoj mjeri, doprineli i sami klubovi, oni koji u svojim oznakama imaju to čuveno MC, a koje nazivamo i ,,odmetničkim motociklističkim klubovima'' (outlaw motorcycle club) i koji vrlo često sa ponosom imaju prišivak ,,1%’’. Što bi se reklo u onoj narodnoj: ,,đe ima dima ima i vatre''. U prvom djelu teksta smo se bavili pericepcijom javnosti na bajkersku subkulturu, u nastavku će pisati i nešto konkretnije o klubovima.
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

Re: MC - nastanak, subkultura i uticaj ...

Post by wulfy » 31 Mar 2013 21:27

Nastanak i organizacija ,,odmetničkih motociklističkih klubova''

Ovdje je najbitniji drugi činioc iz prvog djela ove priče. Dakle, poslije drugog svjetskog rata veliki broj veterana se vratio natrag u Sjedinjene Američke Države, a mnogi od njih su imali teškoća da se prilagode civilnom životu. Tražili su avanturu i adrenalin koji je u ratnom vremenu bio konstanta. Civilni život je jednostavno bio previše monoton jer nije bilo uzbuđenja i opasnosti. Takođe nije bilo one bliskosti i povjerenja koje vojnici osjećaju u ratu. Osim toga mnoge su i proganjale slike iz rata koje su na neki način htjeli da potisnu, imali su i dijagnosticiran PTSP (Posttraumatski stresni poremećaj). Tako se motociklizam mnogim veteranima nametnuo kao zamjena za ratno iskustvo kao što je avantura, uzbuđenje, opasnost i prijateljstvo. Tako je popularnost motociklizma naglo rasla zahvaljujuću ratnim veteranima kojih nije bio mali broj. Na taj način su i rođeni osnovni pricipi budućeg djelovanja klubova koji slave slobodu, nekonformizam prema mejnstim kulturi i odanost bajkerskoj grupi.

Poštujući gore rečene principe ti klubovi se nisu povinovali pravilima koje ima AMA (American Motorcyclist Association). Umjesto toga takvi klubovi imaju pravila iz kojih je nastala ogromna grupa ,,odmetničkih motociklističkih klubova'' (outlaw motorcycle club). Mnoga pravila su, logično, direkno inspirisana vojničkim pravilima. Tako, recimo, u mnogim klubovima postoji pravilo kako se postaje punopravni član kluba. Ostalo članstvo treba da prihvati novog člana koji se prvo jedan period mora dokazivati, te položiti zakletvu vjernosti klubu. Takođe, slično kao i vojnički činovi, tako su u mnogim klubovima boje na prsluku jasne u smislu hirearhijske pripadnosti. Npr. član pripravnik može da nosi djelimične boje, dok predsjednik i punopravni članovi imaju kompletan logo. Indetifikacija pripadnosti pojedinom klubu se vidi po prišivku na leđima prsluka ili jakne. Sledeći vojna pravila mnogi klubovi su uzeli pravilo da žene ne mogu da budu punopravni članovi (imaju pravo da nose samo djelemične oznake kluba). Dok recimo pripadnici policije i oni koji rade u zatvorskim ustanovama nemaju pravo da budu bilo kakvi članovi.

Pojedini veliki ,,odmetnički moto klubovi'' imaju međusobnog rivaliteta te se znaju i boriti za teritoriju. Ponekad su manji klubovi prinuđeni da se pripoje nekom velikom klubu u toj borbi ili da otvoreno daju podršku jednoj strani te zbog toga treba da nose prišivke kojima podržavaju veliki klub. Dozvoljeno je da formiraju novi klubovi ako za to da dozvolu veliki klub koji dominira na toj teritoriji. Oni mali klubovi koji odbiju da se povinuju gore rečenim pravilima biće prvo zamoljeni da predaju svoje boje i raspuste klub, a u slučaju da ni to ne urade prelazi se na agresuju. U Australiji i Sjedinjenim Američkim Državama mnogi ,,odmetnički moto klubovi'' su uspostavili određenu vrstu koalicije. Takođe, veliki klubovi osnivaju i svoje čaptere (od engleske riječi chapter što bi u prevodu značilo poglavlje, nisam siguran u bliže značenje), što bi bio ogranak tog kluba na nekoj drugoj teritoriji koju centralni klub ne pokriva. Sjedište kluba se još zove i ,,mader čepter'' (Mother Chapter) što bi u prevodu značilo ,,čepter majka’’.


Boje

Najvažinija vizuena indetifikacija člana nekog ,,odmetničkog motociklističkog kluba'' je prsluk na kome se nalazi logo na središnjem zadnjem djelu. Logo kluba se naziva ,,boja''. Taj termin takođe vuče korjene iz vojne terminologije đe se pripadnost pojedinim grupama opisivala preko pripadajuće boje. Prišivci koje članovi nose su uvjek vlasništvo kluba a ne člana. Ako bi prsluk sa bojama došao u posjed nekog drugog to se smatra aktom izdaje i takav čin povlači automatsko izbacivanje iz kluba i neku vrstu kazne.

Od sredine šezdesetih godina prošlog vijeka ustalilo se pravilo o izgledu boja nekog ,,odmetničkog motociklističkog kluba'' a to je da se ,,boja'' sastoji iz tri dijela. U sredini se nalazi prišivak sa logom, iznad je prišivak na kojem je ispisano ime kluba (članovi pripravnici mogu da nose na prsluku samo ovaj gornji prišivak i eventualno još i donji) dok je ispod prišivak na kojem je ispisana lokacija kluba. Takođe, desno od središnjeg prišivka nalazi se i mali prišivak sa oznakom MC što je skraćenica od motociklistički klub (Motorcycle Club). Neki ,,odmetnički motociklistički klubovi'' na prednjoj strani imaju prišivak na kojem stoji ,,1%'' aludirajući na saopštenje kojim je AMA izjavila da 1% motociklista ne poštuje pravila i zakone.

Najjćešći simbol koji se pojavljuje na ,,bojama'' nekog kluba je ljudska lobanja. Lobanja na grbu simboliše smrtnost (što je i blisko bajkerskom načinu života), no ona je našla put u ,,bojama'' iz jednog drugog razloga. Naime, lobanja je ,,pozamljena'' od nacističkih SS jedinica. Ta lobanja nije značila da simpatišu nacistička uvjerenja već se pojavila kao simbol kojim motociklistička zajednica odbija da prihvati društveno nametnute norme, i želja da se šokiraju svi koji ne žele da razumiju motociklistički način života.

Image
SS oznake na kapi nacističke uniforme

Još jedan motiv koji se često pojavljuje su krila. Krila kao simbol označavaju brzinu i zaštitu, a sam dizajn krila na grbu je vrlo sličan dizajnu kakve su imale padobranske ili avijatičarske američke jedinice u drugom svjetskom ratu.

Osim ovih pravila mnogi klubovi imaju i stroga pravila oko tetovaža preko kojih se može vidjeti pripadnost nekom klubu i pozicija u hirearhiji kluba.

Sva ova pravila nisu pisana, ali ih mnogi uzimaju zdravo za gotovo. Mnogi klubovi koji ne pripadaju tom ,,odmetničkom'' miljeu imaju boje iz jednog ili dva dijela ne bi li napravili otklon. Takođe, umjesto oznake MC stavljaju oznaku MCC (Motor Cycle Club). Na našem govornom područiju se stavlja oznaka MK (Motociklistički Klub, ili skraćeno Moto Klub). Opet, iako neki klubovi imaju sve ,,boje'' po ,,pravilima'' opet ni to ne mora da znači da su pripadnici ,,odmetničkih motociklističkih klubova'', odnosno ,,1% grupe''.

Image
tipični izgled ,,boja'' na prsluku člana MC:
1. gornji prišivak sa imenom kluba,
2. klupski logo sa prišivkom MC
3. donji prišivak koji označava teritoriju
4. prišivak ,,1%''
5. ime kluba ili teritorija
6. čin i ime člana ili samo čin
7. bočni prišivak


,,Odmetnički motociklistički klubovi'' i kriminalne aktivnosti

Pojedini članovi ,,odmetničkih motociklističkih klubova'' su umješani u razne kriminalne aktivnosti, kao i u organizovani kriminal. Pojedine policijske službe pripadnost određenom klubu smatraju i pripadnošću kriminalnoj organizaciji. Američko ministarstvo pravde tako pojedine ,,odmetničke motociklističke klubove'' naziva ,,odmetničkim motociklističkim bandama''. Američki Federalni Istražni Biro (Federal Bureau of Investigation), odnosno skraćeno FBI i Obaveštajna Služba Kanade (Criminal Intelligence Service Canada), odnosno skraćeno CISC, su neke označili ,,bandom’’, među njima su: Anđeli Pakla (Hells Angels), Pagani (pagans), Odmetnici (Outlaws) i Bandidosi (Bandidos) koji su poznati i kao ,,velika četvorka’’. FBI pripadnike rečena četri kluba uglavnom goni zbog dilovanja droge, trafikinga, trgovanjem ukradenom robom i iznude. Tokom 1985 godine u jedanaest država sprovedena je akcija pod nazivom ,,grubi vozač’’ (Roughrider) planirana tri godine koja je rezultirala najvećim hapšenjem pripadnika ,,odmetničkih motociklističkih bandi'' sa konfiskacijom droge vrjedne 2 miliona dolara te zaplijenom ogromnog broja nelegalnog oružija.

Kanada je u drugoj polovini devedesetih iskusila tzv. ,,Kvebeški bajkerski rat'' kada su ,,Helsi'' htjeli da pruzmu monopol nad trgovinom droge. Rat je rezultirao sa preko 150 ubistava u 84 bombaška napada i 130 slučajeva paljevine. Pojedini članovi i simpatizeri ,,Helsa'' insistiraju na tome da su to izolovani slučajevi pojedinaca i da nisu organizovana kriminalna grupa. Oni to porede sa policijom, kada se pojavi sličaj ,,lošeg policajca'' ne mora značiti da je čitava policija loša. Ipak, FBI tvrdi da organizacija ,,odmetničkih motociklističkih bandi'' drugačija u odnosu na druge kriminalne organizacije. Naime, u klasičnim kriminalnim organizacijama postoji lanac komandovanja i niže rangirani član obavlja prljave poslove i saučesnik je, dok kod ,,odmetničkih motociklističkih bandi'' važi pravilo da se niže rangirani članovi ne mješaju u kriminalne poslove, odnosno kako se penju u hirearhiji tako imaju veći pristup kriminalnim radnjama. Zbog tog pravila, po FBI-ju djeluje kao da je kriminalni akt djelo ,,nemoralnog pojedinca''. FBI je na sudu tražio da se zabrani nošenje pojedinih ,,boja'' jer se time jasno daje do znanja da se pripada kriminalnoj grupi (mislim da je to traženo 2011 god. za Mongole), ali je sud odbio takav zahtjev.


Dobro, sve ovo što sam opisao dešavalo se na teritoriji Sjedinjenih Američkih Država. Pa, kakav sve to ima uticaj na nas? Odgovor se krije u prvom pasusu ove priče. Tu se jasno vidi ko ima najveći uticaj na svjetu, a on ide dotle da se po raspadu najvećeg rivala, Sovjetskog Saveza, i u Rusiji počelo da se ,,igra'' po pravilima koje su zacrtani u Sjedinjenim Američkim Državama. Ukratko, ova priča nije američki, već globalni fenomen.
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
wulfy
NLB Moderator
Posts: 4275
Joined: 29 Jan 2009 14:03
Vozim: Aprilia Pegaso 650 Strada
Location: Budva - MNE
Contact:

Re: MC - nastanak, subkultura i uticaj ...

Post by wulfy » 31 Mar 2013 21:41

Sada kada smo se upoznali sa pozadinom organizacije red je da se pobliže, a u kratkim crtama, upoznamo i sa najpoznatijim ,,odmetničkim motociklističkim klubovima''. Da ne bude zabune, nisam ih poređao po važnosti, već po godini kada su počeli da djeluju.


Outlaws Motorcycle Club

Osnovani 1935 godine u Ilinoisu. Članovi su obavezni da voze motocikl koji je proizveden u Sjedinjenim Američkim Državama radne zapremine preko 750 kubika. Za čaptere koji se nalaze u Evropi to je pravilo ublaženo da motocikl ne mora biti američke proizvodnje, ali treba da bude kustom ili čoper stil. Glavni rivali su im Helsi a podrška im se daje riječu ,,ADIOS’’ što na spanskom znači zbogom, a zaprovo je i skraćenica od ,, Angels Die In Outlaw States’’. Prvi logo im je bio motocikl sa krilima, da bi ranih pedesetih motocikl zamjenila lobanja. 1954 godine su ispod lobanje dodati ukršteni klipovi. Za taj finalni logo poslužio im je film ,,Divljak’’ sa Marlon Brandom koji nosi jaknu upravo sa opisanim logom. Finalni izgled loga (kada su detalji i lobanja uvećani) je prestavljen 1959 godine. Kako ne priznaju AMA imaju i oznaku A.O.A. što je skraćenica od American Outlaws Association.

Image


Galloping Goose Motorcycle Club

Neformalno su počeli da se sataju na trkama tokom 1942 godine, a kao klub osnovaju 1946 godine. Članovi ovog kluba su bili učesnici ,,Holisterske pobune’’. Tokom osamdesetih i devedesetih godina znatno su proširili teritoriju djelovanja.

Image


Hells Angels Motorcycle Club

Nadimci kluba su: H.A., Red & White (crveno i bijelo) i 81 (H je osmo slovo, a A prvo slovo engleskog alfabeta). Nije baš jasno kada je klub osnovan, po jednoj verziji to se desilo u San Francisku 1953 godine. Inspiracija za logo je prinađena u oznakama jednog bombarderske jedinice iz drugog svjetskog rata. Helsi imaju čaptere u 29 država, a prvi je u Evropi formiran 1969 godine u Londonu.

Image


Gypsy Joker Motorcycle Club

Osnovani 1956 godine u Kaliforniji. Po izvještajima policije SAD i Australije to je najnasilnija grupa. Godine 1967 premještaju svoje sjedište pod pritiskom Helsa u Oregon. Imaju 35 čaptera širom svjeta.


Pagan's Motorcycle Club

Osnovani u Merilendu 1959 godine. Logo prestavlja diva Surtra, koji je po nordijskoj mitoligiji živio na krajnjen jugu i svojim plamtećim mačem čuvao Muspelhajm, carstvo večitog ognja. Surtr je, inače, neprijatelj bogova. Logo Pagana prestavlja Surtra kako sjedi na suncu i oštri svoj plamteći mač. Za razliku od uobičajne prakse kod Pagana ispod ne piše teritorija već stoje oznake MC. Član mora imati navršenu 21 godinu života i Harli Davidson motocikl najmanje zapremine 900 kubika.

Image


Diablos Motorcycle Club

Osnovani 1961 godine u Kaliforniji. Vođe ovog kluba osuđivani za razna kriminalna djela.

Image


Blue Angels Motorcycle Club

Osnovan 1963 godine u Glasgovu, Škotska. Plava boja je glavna boja škotske zastave pa odatle i ime i ta boja na logu. To je i najveći moto klub u Velikoj Britaniji. Inače, to je i prvi ,,odmetnički motociklistički klub'' formiran na teritoriji Evrope.

Image


Vagos Motorcycle Club

Osnovani u Kaliforniji 1965 godine sa prvobitnim nazivom ,, the Psychos’’. Poznati i pod nadimkom ,,zelena nacija’’ (Green Nation). Na logu se nalazi Loki, nordijski bog vatre i prevare, kako vozi motocikl. Članovi su uglavnom latino porjekla.

Image


Bandidos Motorcycle Club

Osnovani 1966 godine u Teksasu sa čapterima djeluju u 19 država. Prvi logo je bio skelet i zlatni symbol marinaca u kojima je osnivač služio u Vijetnamu. Tokom 1968 godine logo je izmjenjen te je ličio na lik iz crtanog lika Frito Bandito kome je dodata mačeta.

Image


Mongols Motorcycle Club

Osnovan 1969 godine u Kaliforniji i često ih od strane vlasti zovu organizovani kriminalni sindikat. Čepter u Njemačkoj je osnovan 2010 godine i to je po prvi put u kriminalnoj istoriji Njemačke da na čelu organizovanog kriminala bude musliman.

Image


Gremium Motorcycle Club

Osnovani 1972 godine u Zapadnoj Njemačkoj i tvrde da su najveći njemački moto klub. Imaju 71 čapter širom Evrope. Podrška kluba se iskazuje i brojem ,,7’’. Naime, riječ Gremium ima 7 slova, slovo G je sedmo slovo alfabeta. Po izvještajima njemačke policije tokom devedesetih ova grupacija je imala teške sukobe sa Bandidosima za prevlast u Skandinaviji.

Image


Neke sam i klubove preskočio, ne zamjerite. Ovim sam htio na jedno mjesto da objedinim kratak istorijat i razvoj te bajkerske subkulture o kojoj mnogi pričaju, a zapravo malo znaju.
brum brum brm brm brrrrrrrrrrrrrm.... i kez od uva do uva

User avatar
caesar
Test vozač kaskader
Test vozač kaskader
Posts: 1013
Joined: 06 Jul 2010 13:11
Vozim: GSX-R 1000 K6
Location: Podgorica
Contact:

Re: MC - nastanak, subkultura i uticaj ...

Post by caesar » 31 Mar 2013 21:55

Samo jedan mali dodatak. Lobanja sa ukrstenim kostima je starohriscanski znak. Predstavlja oznaku gdje je Hrist raspet tj. Llokaciju brda Golgota. Interseantno je da je ujedno i masonski simbol. Nacisti su ga uzeli jer je fensi i opasan. A i klubovi isto :)
AMAT VICTORIA CURAM
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

User avatar
poka
Ready for DAKAR
Ready for DAKAR
Posts: 2351
Joined: 08 Jun 2011 22:30
Vozim: Kratkotrajni Turistički Motor
Location: Podgorica

Re: MC - nastanak, subkultura i uticaj ...

Post by poka » 01 Apr 2013 09:27

wulfi svaka cast. :clap: po ko zna koji put. bas sam htio postavit neku temu slučnu ovoj. interesantan mi je bila prica oko Black driversa. a naravno i ja sam jedan od onih koji jako malo znaju o svemu ovome. ima li nastavka?

Oliver
Grijač guma
Grijač guma
Posts: 147
Joined: 31 Mar 2011 08:39
Vozim: Suzuki Bandit 1200

Re: MC - nastanak, subkultura i uticaj ...

Post by Oliver » 01 Apr 2013 10:09

Bravo wulfy, odlican tekst!!!

User avatar
Bandit
NLB Moderator
Posts: 920
Joined: 19 Feb 2009 03:09
Vozim: Po malo
Location: Podgorica
Contact:

Re: Одг: MC - nastanak, subkultura i uticaj ...

Post by Bandit » 01 Apr 2013 10:12

Odlican tekst ... Posle duze vremena pravo osvjezenje foruma.
14:23

NikGold
NLB Moderator
Posts: 3803
Joined: 11 Feb 2009 10:11
Vozim: Uvijek prljavu Hondu xr650r

Re: MC - nastanak, subkultura i uticaj ...

Post by NikGold » 01 Apr 2013 11:08

U hebem ti , kod nas samo ovi iz Bara krimosi ispadose a svi ostali seka perse
upravo izbrisah Gugijev br iz imenika :lol:
+1389+

User avatar
VeDzA
Test vozač kaskader
Test vozač kaskader
Posts: 1428
Joined: 19 Apr 2010 13:06
Vozim: Yamaha XTZ 750 ST
Honda XR 400 R
Location: Podgorica

Re: MC - nastanak, subkultura i uticaj ...

Post by VeDzA » 01 Apr 2013 11:40

svaka cast na tekstu :clap:

evo i epizode,kad homer uzme,bez pitanja,ime MC HELL'S SATANS :D



User avatar
sLowRider
Test vozač kaskader
Test vozač kaskader
Posts: 1941
Joined: 24 Apr 2009 14:02
Vozim: GO!!!!!!!
Location: Podgorica

Re: MC - nastanak, subkultura i uticaj ...

Post by sLowRider » 01 Apr 2013 22:57

VeDzA wrote:svaka cast na tekstu :clap:

evo i epizode,kad homer uzme,bez pitanja,ime MC HELL'S SATANS :D



hehe, you and me choper to choper.. Jedna od mojih omiljenih epizoda :)
Hold your horses, man
Freeride

Post Reply